Cupra Leon bude mať podľa informácií zverejnených pri premiére kvarteto motorov, automobilka sa však snaží do pozornosti čo najviac pretlačiť práve plug-in hybrid prinášajúci aspoň na papieri výrazné zníženie flotilových emisií. Do predaja prišiel preto ako prvý. Gro jeho techniky je dobre známe, pod svojou kapotou ho má totiž viacero koncernových produktov. V tejto forme napríklad aj Škoda Octavia RS iV či Volkswagen Golf GTE.

Túto kombinovanú techniku má viacero áut koncernu VW.
Zdroj: Marek Pokrývka

Pod kapotou španielskeho kombi teda pracuje prepĺňaný benzín 1.4 TSI doplnený elektromotorom integrovaným do šesťstupňovej prevodovky DSG. Tento reťazec dokáže celkovo vyprodukovať výkon 180 kW (245 k) a krútiaci moment 400 Nm. Všetko putuje dopredu, pohon 4x4 bude dostupný výhradne s dvojlitrom vyladeným na špičkových 310 koní.

Športovo ladená verzia kompaktu zrýchli podľa papiera z 0 na 100 km/h v priebehu rovných 7 sekúnd. Na elitné priečky kategórie to nestačí, hybrid ale akceleruje príjemne svižne a najmä v režime Cupra dobre reaguje na povely plynovým pedálom. Zvolenie tohto módu zároveň znamená výraznú akustickú pomoc spaľovaciemu motoru. Ten bohvieaký prirodzený zvuk nemá, preto ho suplujú reproduktory. No tóny evokujúce americké osemvalce tu pôsobia nepatrične. Najmä vzhľadom na fakt, že umelo znejúce bublanie nemá zotrvačnosť a ozýva sa aj pri čisto elektrickej jazde.

Tichý výfuk zastupujú v športových režimoch reproduktory.
Zdroj: Marek Pokrývka

Leon disponuje akumulátorom s hrubou kapacitou 13 kWh, z čoho je 10,3 kWh využiteľných. V rámci kategórie ide o slušnú hodnotu. Cupra však má pri jazde na batérie vyššiu spotrebu, než by sme čakali. V meste sme dosiahli výsledok 23,8 kWh/100 km. Na vidieku klesol apetít elektromotora na úroveň 18,5 kWh a diaľnica znamenala 27-kilowatthodinový priemer.

Po vybití sme v meste jazdili za 8,3 litra a rovnakú hodnotu vykázalo vozidlo pri tempe 130 km/h. Na okresných cestách sme dosiahli ešte o deciliter vyššiu hodnotu. Bolo to však pre aktivované dobíjanie spaľovacím motorom, ktoré na trase merajúcej 50 kilometrov dobilo 34% celkovej kapacity. V klasickom režime sa apetít 1,4-litrového agregátu vyšplhal pri brázdení vidieka s prázdnym akumulátorom na 5,5 l/100 km.

Palubný akumulátor možno dobíjať aj pomocou benzínu.
Zdroj: Marek Pokrývka

Papierový dojazd 52 kilometrov na jedno nabitie vidíme ako reálny práve na okreskách, v meste je treba rátať s rozmedzím 30 až 40 km. Leon dokáže čerpať elektrinu maximálnym výkonom 3,6 kW a plné nabitie tak zaberie od 3,5 do 5,5 hodiny. Dopĺňať energiu odporúčame budúcim majiteľom čo najčastejšie, vo vybitom stave totiž športová nátura Španiela ešte citeľne zvädne. Samotná jedna-štvorka s 110 kW (150 k) má s kombi vážiacim v pohotovostnom stave 1 715 kg čo robiť.

Hmotnosť plug-in hybridnej techniky zvládajú prekvapujúco dobre brzdy, ktoré majú dostatok sily a dobre sa dávkujú. V zákrutách sa však kilogramy prejavia. Najmä pri rýchlych pohyboch volantom so strmým prevodom, kedy zohráva svoju rolu zotrvačnosť zaťaženej zadnej časti. Cupra Leon ST eHybrid vie mať vďaka nej pretáčavé tendencie. Napriek tomu nemôžeme povedať, že by v nás vyvolala dynamická jazda nejakú veľkú radosť.