TESTY Test Citroën Grand C4 Spacetourer: Svet už zabudol, aké cenovo dostupné a dobré môže byť MPV

02. Interiér 74%

Na kabíne tohto Citroënu cítiť, že nie je najnovšia, no nepatrí ani do starého železa. Relatívne divoké tvary usporiadania prístrojovky, radiacej páky či stredového displeja naživo pôsobia prekvapivo harmonicky a vyvážene. Obrovský volant však už je výrazné retro, v súčasnosti Francúzi používajú výrazne krajší a štíhlejší.

Citroën Grand C4 Spacetourer BlueHDi 160 S&S Shine.
Citroën Grand C4 Spacetourer BlueHDi 160 S&S Shine.
Zdroj: Filip Kadlečík

Na druhú stranu, radiaca páka priamo za volantom je luxus, na ktorý sa dá zvyknúť. Poznajú ho napríklad aj majitelia vozidiel s trojcípou hviezdou na kapote. Tu je použité mierne odlišné riešenie, vôbec však nie je na zahodenie. Zvykalo sa na nám na neho veľmi ľahko. Ocenili by sme však, ak by radiaca páka nebola plastová, ale kovová. Teraz miestami pôsobí mierne labilným dojmom. Ak by ste nevedeli, ako kabína Grand C4 Spacetourer vyzerá po poslednej modernizácii, po nastúpení by vás šokovala obrovská digitálna prístrojovka.

 Virtuálny prístrojový štít je aj naďalej umiestnený v prostriedku palubovky, čo sa už dnes nenosi, no výraznejšie to neprekáža. Obrovská cifra digitálnej rýchlosti ešte stále je v zornom poli vodiča, v tomto ohľade sme umiestnením prístrojovky nijako netrpeli. Pôsobivé sú nielen jej rozmery, ale aj schopnosti. V tomto smere nezostáva modelu C5 Aircross staršie MPV nič dlžné, ba naopak, SUV nečakane veľkou obrazovkou možno ešte aj prekonáva.

Citroën Grand C4 Spacetourer BlueHDi 160 S&S Shine.
Citroën Grand C4 Spacetourer BlueHDi 160 S&S Shine.
Zdroj: Filip Kadlečík

Interiér Grand C4 Spacetourer je stvorený pre každodenné jazdenie a život. Sedadlá sú pohodlné, každé má vlastnú opierku, sú nastaviteľné v množstve smerov a majú dokonca i funkciu masáže, ktorá poteší. Panoramatické čelné sklo je gigantické a spolu s čiastočne preskleným priestorom okolo A-stĺpiku prispieva k tomu, že z vozidla je výborný výhľad a pôsobí vzdušným dojmom. Ku dobrej ergonómii a komfortu za volantom prispievajú i viaceré úložné boxy, ktoré sú až nečakane veľké.

Ak by sme si mali vybrať jednu vec, v ktorej by sme si želali, aby Grand C4 Spacetourer bol zastaralý, bolo by to ovládanie klimatizácie. Tu sa, podobne ako vo viacerých iných vozidlách koncernu PSA, nastavuje iba dotykovo, čo nie je šťastné riešenie.

Citroën Grand C4 Spacetourer BlueHDi 160 S&S Shine.
Citroën Grand C4 Spacetourer BlueHDi 160 S&S Shine.
Zdroj: Filip Kadlečík

Rodinnú náturu Grand C4 Spacetourer spoznáte najmä po usadnutí do druhého radu sedadiel. Každé z nich disponuje úchytmi Isofix, je samostatne posuvné, sklápateľné a dokonca aj odklápateľné. Ak chcete, sedáky zadných sedadiel môžete zdvihnúť hore a tým vytvoriť skvelý životný priestor napríklad pre psíka.

Klimatizácia tu je “iba” dvojzónová, pasažieri vzadu si však vedia samostatne prispôsobiť intenzitu fúkania vzduchu z výduchov umiestnených v B-stĺpiku. Potešilo nás, že druhý pár dverí sa otvára poriadne doširoka, čo pomáha nielen pri manipulácii s detskou sedačkou, ale aj pri nastupovaní do tretieho radu sedadiel. O priestorovej ponuke sedačiek v druhom rade sa nemá zmysel baviť - ponúkajú ho v nadštandardnej porcii. 

Citroën Grand C4 Spacetourer BlueHDi 160 S&S Shine.
Citroën Grand C4 Spacetourer BlueHDi 160 S&S Shine.
Zdroj: Filip Kadlečík

V treťom rade už dospelí cestujúci tak spokojní nebudú. Treba však povedať, že v porovnaní so sedemmiestnymi SUV odvodenými od Tiguanu Allspace ponúka šieste a siedme sedadlo Citroënu Grand C4 Spacetourer viac životného priestoru. Určite si tu vieme predstaviť stráviť niekoľko desiatok kilometrov bez výraznejších problémov.

Batožinový priestor je podľa očakávaní extrémne veľký a flexibilný. V základnom usporiadaní - teda ak sú sedadlá druhého radu posunuté maximálne dozadu - disponuje kapacitou 645 litrov. Rôznymi spôsobmi sa jeho objem dá nafúknuť až na úctyhodných 1 843 litrov. Tu problém so sťahovaním mať nebudete a to aj vďaka pravidelnému tvaru otvoru batožinového priestoru. Ten je tak veľký, ako je to len možné. Rozdiel medzi nakladacou hranou a dnom kufra tu prakticky neexistuje, čo je ďalšie pozitívum.

Citroën Grand C4 Spacetourer BlueHDi 160 S&S Shine.
Citroën Grand C4 Spacetourer BlueHDi 160 S&S Shine.
Zdroj: Filip Kadlečík

Pre automobilového fajnšmekra by interiér Grand C4 Spacetourer mohol na prvý pohľad pôsobiť zastaralo, ku jeho výhodám okrem už spomínaných patrí aj materiálová skladba. Plasty sú tu mäkčené, majú efektnú štruktúru a celkovo pôsobia výborným dojmom. O dlhovekosti a aktuálnosti modelu svedčí aj fakt, že pri poslednej modernizácii prešiel veľkou technologickou aktualizáciou pod povrchom. 

V nami testovanej verzii Shine máte s príplatkom 700 eur k dispozícii adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovanie dopravných značiek, automatické prepínanie diaľkových svetlometov či systém varovania pred rizikom kolízie. Ani v tomto ohľade teda Grand C4 Spacetourer nezaostáva. Škoda len, že jeho kabína nie je o kúsok modernejšia. Ak by ste z tohto vozidla presadli do C5 Aircross, hneď by ste vedeli, o čom hovoríme. Inak sa na tomto podarenom interiéri chyby hľadajú len ťažko.

Video

Diskusia