Len nedávno som mal možnosť testovať Mercedes-Benz EQV, ktorý bol po strop naplnený luxusnou výbavou. Zodpovedajúca však bola aj jeho cenovka, viac než 100 000 eur do elektrického vanu môže investovať len málokto. Dnes prinášam recenziu dostupnejšej alternatívy, ktorá stojí menej než polovicu z tejto mastnej sumy. Reč je o Citroën ë-Jumpy Kombi s prívlastkom XL, ktorý viete v testovanej výbave kúpiť za 48 304 eur.

Citroën ë-Jumpy Kombi XL.
Zdroj: Citroen

Obrovskou devízou modelu ë-Jumpy je vnútorný priestor, ktorý ponúka. Celkovo aj s vodičom dokáže odviezť deväť ľudí, traja totiž môžu sedieť aj vpredu. Pri kratších verziách vozidiel tohto segmentu býva zvykom, že pri plnom obsadení už na batožinu posádky nezostane príliš veľký priestor. To v tomto prípade neplatí. Za tretím radom sedadiel sa nachádza “jaskyňa” pripravená zhltnúť 900 litrov batožiny. Pre lepšiu predstavu - aj keď do nej vložíte detský kočík v plne zloženom stave, ešte stále je poloprázdna.

Citroën čaruje s vnútorným priestorom a to aj napriek prítomnosti elektrického pohonu. Veľký akumulátor s kapacitou 75 kWh je totiž umne zapracovaný do podlahy platformy Ek0, takže neuberá priestor určený pre posádku a navyše znižuje ťažisko vozidla, ktoré vďaka tomu na okreskách ponúka obstojnú stabilitu.

Citroën ë-Jumpy Kombi XL.
Zdroj: Citroen

Z hľadiska jazdného komfortu je automobil vypracovaný obstojne. V celej kabíne je vo viacerých oblastiach cítiť, že sa konštruktéri snažili udržať cenu v rozumných medziach, no napríklad kolesá sú odhlučnené na dostatočnej úrovni, rovnako aj vzduch obtekajúci mohutnú karosériu automobilu.

Citroën ë-Jumpy Kombi XL.
Zdroj: Citroen

Čo sa týka zvukových prejavov, najviac mi paradoxne prekážal hluk elektromotora pri rýchlostiach nad 110 km/h, kedy pohonná sústava vydávala sústavné vrčanie. Komfort podvozka je v zaužívaných medziach danej kategórie, najmä zadná náprava vie pri prejazde priečnymi nerovnosťami výraznejšie buchnúť. Náraz sa však prejaví skôr ako akustický ruch, nie neželaná masáž pre kríže pasažierov.