Ak v dnešnom svete existuje jeden konkrétny typ automobilov, ktorý zažíva skutočný rozmach, bez zaváhania môžeme označiť segment SUV. To už ale nie je nejaká prevratná novinka. Teraz sa automobilky musia vysporiadať z ich elektrifikáciou a Citroën si pre svoju prvú hybridizáciu vybral svoje najúspešnejšie (a zároveň najdrahšie) vozidlo v rade, C5 Aircross , ktorý je od svojho uvedenia na trh rozhodne hitom.

Citroen C5 Aircross Plug-in-hybrid
Zdroj: ROBO HUBAČ

Konvenčná verzia sa vyznačuje výnimočným komfortom, pôsobivo odhlučnenou kabínou, veľkým vnútorným priestorom a hravým výzorom, ktorý nepôsobí drzo ako pri iných SUV. Ak hľadáte vozidlo, s ktorým sa dá pohodlne cestovať na rodinné výlety plné zastávok a navyše sa pokukujete práve po nejakom SUV, C5 Aircross je vynikajúci kandidát, ktorému ťažko budete hľadať súpera. Ak máte teda v hľadáčiku práve tohto Francúza, čo tak dať šancu jeho hybridnej verzii?

Citroën C5 Aircross PHEV sa chváli výkonom 165 kW (225 k), ktorý poháňa výlučne predné kolesá. Konskú silu čerpá z práce zážihového motora s objemom 1,6-litra a elektrického motora, ktorý je integrovaný do 8-stupňovej automatickej prevodovky s označením e-EAT8. Maximálny dostupný výkon v čisto elektrickom režime je 81 kW (110 k), zatiaľ čo v hybridnom režime nejde o presný súčet oboch motorov, pretože nikdy neposkytujú maximálny výkon v rovnakom okamihu.

Citroen C5 Aircross Plug-in-hybrid
Zdroj: ROBO HUBAČ

Pohon elektrického motora zabezpečuje lítium-iónová batéria s kapacitou 13,2 kWh, ktorá má oproti väčšine svojich konkurentov jednu výhodu – je chladená kvapalinou, nie vzduchom. To zvyšuje jej výkon a spoľahlivosť. Vďaka relatívne objemnej kapacite batérie je plug-in hybrid schopný v reálnom svete prejsť viac ako 42 kilometrov v čisto elektrickom režime, oficálne údaje výrobcu sa odvolávajú na 50 kilometrový dojazd. Inžinieri v Citroëne zaujímavo vymysleli aj osadenie batérie, ktorá aj napriek svojej zložitej konštrukcii neukradla žiadny vnútorný priestor pre cestujúcich. Zmenila sa veľkosť palivovej nádrže, ktorá v porovnaní s konvenčnou verziou stratila na objeme 10 litrov, a objem batožinového priestoru, ktorý má 120 litrový deficit.