Smerovanie automobilového marketingu je dnes úplne jasne čitateľné. Každý veľký hráč sa snaží hrať na emócie, dynamickú jazdu, športový dizajn a adekvátne prispôsobené jazdné vlastnosti. Nemožno sa potom čudovať tomu, že človeku dobre padne, keď narazí na auto, ktoré sa hlavnému prúdu tak trochu vyhýba. Cenovo dostupný, elegantný a najmä komfortný mestský hatchback Citroën C3.

Dobre namiešaná výbava

Nám automobil vyrábaný v trnavskej fabrike PSA robil spoločnosť v plnej výbave Shine obohatenej o ďalšiu príplatkovú výbavu. Medzi výhody vrcholnej konfigurácie patrí najmä príjemný vzhľad vďaka farebne odlíšenej streche či 16” dvojfarebným zliatinovým diskom. Vyzdvihnúť treba aj krásny lak s označením “modrá Spring”, ktorý do ponuky Citroënu pribudol práve po nedávnej modernizácii C3.

Citroën C3 PureTech 110 EAT6 Shine.
Citroën C3 PureTech 110 EAT6 Shine.
Zdroj: Filip Kadlečík

Autíčko je vďaka veselej farbe laku na ceste neprehliadnuteľné a v záplave sivých, bielych a čiernych vozidiel doslova svieti. Najvyššia výbava prináša aj zvýšený komfort vďaka svetelnému a dažďovému senzoru, koženému volantu či vylepšenému infotainmentu s navigáciou, cúvaciou kamerou a zadným parkovacím asistentom. Samozrejmosťou je tu automatická klimatizácia, no napríklad za vyhrievané predné sedadlá si bolo potrebné priplatiť dve stovky eur.

Citroën C3 PureTech 110 EAT6 Shine.
Citroën C3 PureTech 110 EAT6 Shine.
Zdroj: Filip Kadlečík

Jednoznačne najväčším prínosom faceliftu je podľa nás prechod na full-LED predné svetlomety, ktoré sú tak isto zahrnuté v tejto výbave. Tým sa ale ešte budeme venovať samostatne. Toto príjemne vybavené vozidlo, ktoré nezabúda napríklad ani na tempomat či obmedzovač rýchlosti, si Citroën cení na 17 120 eur. Podľa nás ide o adekvátnu cenovku, ktorá z modelu C3 robí ešte atraktívnejší, a najmä cenovo dostupný, automobil.

Najväčšie devízy

Jazda na slovenských cestách ukázala, že okrem rozumnej vstupnej investície má Citroën C3 ešte jednu obzvlášť silnú stránku. Komfort. Mohlo by sa zdať, že pohodlný podvozok je dnes v tomto segmente samozrejmosťou, no množstvo súperov sa orientuje skôr na poskytnutie športového zážitku z jazdy. To so sebou prináša lepšie vlastnosti pri rýchlom prejazde zákrut, no horšie dojmy z tlmenia typických výtlkov a nedokonalostí našich vozoviek.

Citroën C3 PureTech 110 EAT6 Shine.
Citroën C3 PureTech 110 EAT6 Shine.
Zdroj: Filip Kadlečík

V tomto ohľade C3 naozaj exceluje a na 16” diskoch kolies sa komfortom môže bez problémov rovnať aj niektorým väčším a sofistikovanejším crossoverom. Iste, zadná náprava je tu iba jednoduchá a nie viacprvková, čo prináša o niečo menšiu stabilitu pri agresívnej jazde, no s výtlkmi či bežnými priečnymi nerovnosťami sa vie na pomery segmentu vyrovnať naozaj výborne.

Citeľná pohoda na palube malého Citroënu však nevyplýva len z podvozku. Svoj podiel na nej má aj dobré odhlučnenie vozidla. Vďaka tomu tu nebudú problém ani občasné dlhšie výlety trebárs aj po diaľnici. Motor pri stotridsiatke pracuje na 2 700 ot./min., čo je solídne číslo. Znamená tiež, že nie je zbytočne hlučný.

Citroën C3 PureTech 110 EAT6 Shine.
Citroën C3 PureTech 110 EAT6 Shine.
Zdroj: Filip Kadlečík

Páči sa nám tiež, že Citroën reaguje na aktuálne trendy a cenovo dostupnému modelu doprial prechod na full-LED predné reflektory. Tie síce nedisponujú maticovou architektúrou - nedokážu tieňovať okoloidúce autá popri zapnutých diaľkových svetlách - no beztak svietia vynikajúco. V porovnaní s pred-faceliftovým modelom ide o obrovský rozdiel a relatívne jednoduché svetlá využívajúce iba bežné paraboly svietia dobre aj v porovnaní so sofistikovanejšou konkurenciou.

Výkon LED reflektorov Citroënu C3 po facelifte v režime tlmených svetiel. Fotografia je bez úprav.
Výkon LED reflektorov Citroënu C3 po facelifte v režime tlmených svetiel. Fotografia je bez úprav.
Zdroj: Filip Kadlečík
Výkon LED reflektorov Citroënu C3 po facelifte v režime diaľkových svetiel. Fotografia je bez úprav.
Výkon LED reflektorov Citroënu C3 po facelifte v režime diaľkových svetiel. Fotografia je bez úprav.
Zdroj: Filip Kadlečík