TESTY Test Citroën C-Elysée: Storočnicu si pripomína aj lacný sedan, čo prináša verzia Origins?

04. Podvozok 50%

Výhodou neprepĺňaného srdca je jeho konštrukčná jednoduchosť a z nej vyplývajúci predpoklad o dlhodobej spoľahlivosti. To isté možno povedať o podvozku, ktorý bol stavaný na odolnosť a trvácnosť aj na zlých cestách. Citroën C-Elysée vďaka tomu vyniká pohodlím.

Podvozok sedanu je veľmi pohodlný, najmä na 15-palcových kolesách.
Podvozok sedanu je veľmi pohodlný, najmä na 15-palcových kolesách.
Zdroj: Marek Pokrývka

V minulosti sme sedan mali na šestnástkach, teraz bolo vozidlo vybavené 15-palcovými kolesami s obutím 185/65 R15. Vysoké pneumatiky úroveň komfortu ešte trochu zvýšili. Na danú triedu filtruje Francúz nerovnosti znamenite, ale má svoje limity. Mäkké pruženie totiž často pri práci zastavia až dorazy. V preklade to znamená, že napríklad prejazd prepadnutého kanála sprevádza hlučné buchnutie.

Charakter podvozka sa negatívne prejavuje na poli jazdných vlastností. Tie nie sú bohvieaké, v zákrutách sa karoséria nakláňa a nedotáčavosť má rýchly nástup. Pri nedokonalom asfalte možno okrem toho čakávať poskakovanie jednoduchej zadnej nápravy. Celok nezachraňuje ani riadenie, ktoré je na dnešné pomery dosť nepresné.

Video

Diskusia