TESTY Test Citroën C-Elysée: Storočnicu si pripomína aj lacný sedan, čo prináša verzia Origins?

03. Pohon 45%

Lacný sedan ponúka v našich končinách dve pohonné jednotky. Obľúbený atmosférický štvorvalec s objemom 1,6 litra už pod jeho kapotou nenájdete, verzia VTi 115 z cenníka vypadla. Zákazníci si musia vyberať medzi benzínom PureTech 82 a naftou Blue HDi 100. My sme mali k dispozícii prvého menovaného, ktorý sa kombinuje výhradne s päťstupňovým manuálom.

Atmosférický trojvalec nie je ktovieako silný, ale ani úsporný či kultivovaný.
Atmosférický trojvalec nie je ktovieako silný, ale ani úsporný či kultivovaný.
Zdroj: Marek Pokrývka

Zážihový trojvalec s kapacitou 1,2 litra sa rokmi nijak nezmenil. Naďalej teda dosahuje výkon 61 kW (82 k) a krútiaci moment 118 Nm, čo nie je veľa. Silu z neho pritom treba dolovať otáčkami a častým radením. To zasa prináša hluk, zvuková izolácia je v tomto prípade slabšia než pri hatchbacku C3 a agregát výrazne počuť. Prevodovka má zasa veľmi nepresnú kulisu.

Atmosférický motor nevyniká ani svojou spotrebou paliva. V našich rukách sa ocitlo takmer surové vozidlo, apetít teda časom pravdepodobne klesne. Zázraky však netreba čakať. Teraz sme so sedanom jazdili mestom za 6,6 l/100 km, kým na diaľnici potreboval 7,5 litra na sto kilometrov. Presun vidieckymi cestami vyústil do 5,4-litrového priemeru.

Video

Diskusia