TESTY Test Citroën C-Elysée: Storočnicu si pripomína aj lacný sedan, čo prináša verzia Origins?

02. Interiér 50%

Narodeninovú atmosféru netreba očakávať ani v kabíne štvordverového kompaktu. Nezmenili sa jednoduché obkladové panely ani čalúnenie, aj volant je v tomto prípade rýdzo plastový. Naďalej pritom tvrdohlavo odmieta hĺbkové nastavenie. A okrem klaksónu neobsahuje žiadne tlačidlá, ovládanie tempomatu či rádia sa nachádza pod ním. Z hľadiska ergonómie to nie je práve ideálne.

Interiér obsahuje viacero ďalších aspektov, ktoré celkom nezodpovedajú roku 2019. A to pri kategórii lacných sedanov zasa nečakáme štandardne dodávané bezdrôtové nabíjanie telefónu. Vo vnútri C-Elysée si však mobilné zariadenie nemáte ani kam normálne odložiť, keďže tradičné miesto pred radiacou pákou sčasti zaberá nepraktické ovládanie okien. Počas letných horúčav nám chýbala aj automatická klimatizácia.

V interiéri francúzskeho vozidla možno nájsť viacero ergonomických nedostatkov.
V interiéri francúzskeho vozidla možno nájsť viacero ergonomických nedostatkov.
Zdroj: Marek Pokrývka

Teplotu na palube strážil manuálny systém, ktorému sme sa museli pri tridsiatkach veľmi často venovať. Klíma je súčasťou výbavy Origins. Tá prináša aj elektrické zadné okná, parkovacie senzory, sedempalcový displej infotainmentu a centrálnu lakťovú opierku. To je všetko. Žiadne veľké veci, len prvky ponúkané drahšími kompaktmi už v rámci štandardu.

Z detailov vo francúzskom vozidle stále viac cítiť jeho vek. Na druhej strane, základné pozitívum kabíny v podobe nadpriemerného objemu za rozumné peniaze sa rokmi nezmenilo. Aj dnes patrí tento Citroën k najpriestrannejším vozidlám štartujúcim v štvorcifernom teritóriu.

Video

Diskusia