TESTY Test Citroën Berlingo BlueHDi 130 EAT8 Shine: Nehovorte mu dodávka, toto je rodinný ideál

03. Pohon 79%

Overený turbodiesel so zdvihovým objemom 1,5 l tu produkuje 96 kW (130 k) a 300 Nm. Spojený je s novým osemstupňovým automatom, ktorý nájdete aj vo výrazne drahších modeloch skupiny PSA. Naftová jedna-päťka spĺňajúca normu Euro VI d-TEMP je jedným z najpríjemnejších dieselových štvorvalcov, ktoré dnes pracujú pod kapotou francúzskych automobilov.

Vzadu Berlingo ponúka obrovský priestor a veľkú flexibilitu.
Vzadu Berlingo ponúka obrovský priestor a veľkú flexibilitu.
Zdroj: Filip Kadlečík

Osemstupňová prevodovka s hydromeničom podľa očakávaní funguje vynikajúco a radí takmer nebadane. Jej ovládač je štýlovým doplnkom kabíny a zároveň praktickým pomocníkom šoféra. Určite by sme sa jej prítomnosti nebáli a ak by sme kupovali Berlingo, nevynechali by sme ju z konfigurácie.

Batožinový priestor ponúka mamutí objem.
Batožinový priestor ponúka mamutí objem.
Zdroj: Filip Kadlečík

Citroën udáva, že rodinná dodávka by mala mať kombinovanú spotrebu na úrovni 4,5 l/100 km, v praxi však treba rátať skôr s údajom 5,6 litra. Naftiak sa najlepšie cíti na vidieku, kde si pri pokojnej jazde vystačí s 4,1 litrami nafty na sto kilometrov jazdy. Na rovnakú vzdialenosť v diaľničnom tempe bude potrebovať 6,9 l nafty, pri rýchlosti 130 km/h je pritom vozidlo tiché a agregát pracuje na 2 400 ot./min. V meste je motor o niečo úspornejší a spotrebuje iba 5,7 l/100 km.

Video

Diskusia