Test BMW X7 xDrive30d: Keď hrá rolu základu výborný motor, postačí aj obriemu bavorskému SUV

Skúšaný variant má označenie xDrive30d známe z iných produktov BMW. Tento štítok napriek dnešným trendom znamená trojlitrový diesel, ktorého aktuálna evolúcia dosahuje aj v prípade iks-sedmičky výkon 195 kW (265 k) a krútiaci moment 620 Nm. Stačia tieto parametre na SUV tohto kalibru? Jedným slovom áno, s dynamikou nie je problém a základ poteší spotrebou i kúpnou cenou.

Najslabšia verzia naftového šesťvalca zvláda aj najväčšie SUV z Mníchova.
Najslabšia verzia naftového šesťvalca zvláda aj najväčšie SUV z Mníchova.
Zdroj: Marek Pokrývka

Tento naftový šesťvalec sme nedávno testovali v type X3, ktorému náramne sekol. Jeho korpulentnejšiemu súrodencovi však padne rovnako dobre. Jasné, podstatne väčšia porcia kilogramov jeho elán citeľne zmenšila, ale vznetový agregát dokáže aj SUV s pohotovostnou hmotnosťou 2 445 kilogramov rozhýbať svižne. Podľa oficiálnych údajov padne stovka za rovných 7 sekúnd.

Najslabší motor má dostatok pary na to, aby pojazdnú obývačku rýchlo dostal do nelegálneho tempa. Kilá oveľa viac cítiť pri snahe o opačný proces. Modré strmene ústrojenstva tvoriaceho súčasť balíka M Sport ale pracujú spoľahlivo a obra vedia v rámci možností dobre skrotiť. Spokojní sme boli tiež s naladením vzduchového podvozka.

V našom prípade stál bavorský obor ešte na zimných dvadsiatkach.
V našom prípade stál bavorský obor ešte na zimných dvadsiatkach.
Zdroj: Marek Pokrývka

Od mohutného BMW X7 sme nečakali v zákrutách žiadne zázraky, keďže model xDrive30d nie je športovo ladený. No aj tak jazdí veľmi dobre. Porciu kilogramov skryť nedokáže, ale spoza volantu pôsobí agilnejšie, než by sme očakávali. Z jeho nastavenia cítiť tuhosť typickú pre mníchovské autá. Podvozok ale určite nie je tvrdý, na 20-palcových kolesách ponúka poriadnu porciu komfortu.

Trojlitrový turbodiesel použitý aj v tomto SUV sme v minulosti chválili za kultivovaný chod a v prípade vo všeobecnosti solídne odhlučneného typu X7 to nebolo inak. Potešil aj z hľadiska spotreby. Tá bola paradoxne vyššia než v prípade modelu M50d a to vo všetkých režimoch. Úlohu v tom ale zohralo aj zimné obutie namiesto letného.

Napriek svojim proporciám je toto BMW X7 pomerne hospodárne.
Napriek svojim proporciám je toto BMW X7 pomerne hospodárne.
Zdroj: Marek Pokrývka

Hoci v porovnaní so silnejším variantom bolo toto BMW smädnejšie, vzhľadom na jeho proporcie i veľkosť kolies možno stále hovoriť o výborných číslach. V meste sme s bavorským mastodontom jazdili za 9,2 l/100 km. Na diaľnici sme napriek hranatým tvarom iks-sedmičky dosiahli iba 8,1-litrový priemer a na vidieckych cestách sme sa dostali k výsledku 7,3 litra na sto.

Video

Diskusia