BMW X6 M50i.

Testy Test | BMW X6 M50i je charizmatické SUV-kupé, ktoré plne pochopíte až spoza jeho volantu

Celkové hodnotenie
Plusy
  • výnimočná charizma a luxus
  • úžasné jazdné vlastnosti
  • špičkový osemvalec
Mínusy
  • umiernený zvukový prejav motora
  • poriadne vysoká cena
Foto: Filip Kadlečík
Plusy
Mínusy

2.10. 15:00 Máloktoré SUV dokáže vyvolať také emócie, ako X6. Jeho charakter je však v skutočnosti najmä luxusný, posádku rozmaznáva delikátnymi jazdnými vlastnosťami.

01. Exteriér 85%

BMW X6 je od svojho uvedenia autom, ktoré vyvoláva emócie. Toto SUV-kupé bolo na svete ešte predtým, ako boli SUV-kupé najvýraznejším trendom automobilového priemyslu. Neveríte? Samotní čitatelia nášho portálu sú dôkazom toho, že dopyt po vozidlách tohto typu je enormný. Veď i úplne strohé oznámenie o tom, že Renault Arkana príde do Európy, sa zaradilo k najčítanejším článkom minulého týždňa. Kedysi sme sa na autá tohto druhu pozerali cez prsty a dnes ich na cestách vidieť čoraz viac. Aké zbrane si proti rastúcej konkurencii nachystala bavorská X6 v tretej generácii?

Vôbec nie sme fanúšikmi tvrdenia, že automobil je odrazom spoločenského statusu jeho majiteľa, práve naopak. Peniaze sa dajú v mnohých prípadoch investovať i lepšie, než kúpou imidžového vozidla. Pri X6 však treba urobiť výnimku a priznať mu jeden neodškriepiteľný fakt - toto je od svojej podstaty statusové auto, ktoré má nezameniteľný imidž. Ten je v tretej generácii posunutý na novú úroveň.

BMW X6 M50i.
BMW X6 M50i.
Zdroj: Filip Kadlečík

Testovaný variant X6 M50i konfiguráciou korešponduje s autom, ktoré BMW využilo na premiéru tretej generácie vozidla. Má zaujímavý hnedý lak, ktorý je síce nápaditý, no v mnohých prípadoch je až zbytočne nevýrazný. Ak by sme si X6 mali kúpiť my, volili by sme inú farbu. Verzii s osemvalcom by mohlo pasovať napríklad matné vyhotovenie. Ani nevýrazná farba laku však nedokázala ubrať X6 z temperamentu.

Agresívna predná časť s rozmernými ľadvinkami (dobre, nie až TAKTO rozmernými) a športovo tvarovaným nárazníkom je majestátna a aj za pomoci výrazne klenutej kapoty budí rešpekt. Charizmu X6 nedodávajú len predné reflektory kombinujúce laserovú a LED technológiu, ale aj ďalšie diódy skryté v čelnej maske. Aerodynamicky aktívne rebrovanie ľadviniek je na želanie podsvietené a tým v noci ešte zvýrazňuje beztak neprehliadnuteľné vozidlo.

BMW X6 M50i.
BMW X6 M50i.
Zdroj: Filip Kadlečík

Profil ako taký sa v prípade X6 tretej generácie príliš nemenil, i keď je pravda, že novinka pôsobí ešte mohutnejšie než v minulosti. Prispieva k tomu i fakt, že “trojka” je dlhšia o 26 mm (celkovo 4 935 mm) a širšia o 15 mm (2 004 mm). O rozmeroch karosérie veľa vypovedá i fakt, že ani disky kolies s priemerom 21” tu nepôsobili nepatrične. Práve naopak, opticky by sme tu zvládli aj najväčšie prípustné 22” kolesá. 

BMW X6 M50i.
BMW X6 M50i.
Zdroj: Filip Kadlečík

Zadná časť X6 vyzerá v noci veľmi dobre, za svetla je však pomerne rozpačitá. V porovnaní s menším SUV-kupé X4 pôsobí až príliš mohutne a vizuálnym problémom môže byť i fakt, že koncové svetlá sú úzke, čo len umocňuje dojem, ktorý z X6 plynie - zozadu vyzerá ako masívna veža, ktorá je až príliš veľká. Menšia redukčná diéta by jej v tejto časti rozhodne prospela. X4 pôsobí zozadu podstatne dynamickejšie. Ako celok však X6 jednoznačne plní svoj účel - pôsobí extrémne agresívne, budí rešpekt a má charizmu, vďaka ktorej si ju nepomýlite so žiadnym iným autom.

Video

Diskusia