BMW X6 síce nebolo úplne prvé športovo-úžitkové vozidlo s klesajúcou strechou, túto kategóriu však náramne spopularizovalo. Do sveta prišlo dlho pred viacerými dnešnými súpermi. Vlani preto dostalo už svoju tretiu generáciu, s ktorou sme sa mali nedávno možnosť zoznámiť. Testu sme podrobili silný benzínový variant M50i. No netrvalo dlho a okúsili sme aj úplnú špičku ponuky, ktorá sa volá X6 M Competition.

Čím sa vrcholná verzia odlišuje od menej výkonného osemvalcového modelu? Rozdielov je dosť, pričom všetky idú podľa aktuálnej príručky rodiny BMW M. Znamená to podpísanú masku chladiča s dvojitými rebrami a agresívnejšie tvarované nárazníky, ale tiež rozšírené blatníky s označením. V našom prípade boli vyplnené mnoholúčovými kolesami. Na masívnom bavorskom aute síce nevyzerali nijak extra veľké, no v skutočnosti boli vpredu 21-palcové ráfiky. Dozadu sa zmestilo dokonca 22 palcov.

Tretia generácia modelu X6 M dostala poriadne agresívny dizajn.
Tretia generácia modelu X6 M dostala poriadne agresívny dizajn.
Zdroj: Marek Pokrývka

Neodmysliteľným prvkom pravého “eMka” je štvorica výfukových koncoviek. Lemuje difúzor, pričom nezameniteľnú zadnú časť nemeckého SUV-kupé okrem neho okorenil strešný spojler. Ďalší našiel miesto na veku batožinového priestoru. Tento dielec bol v našom prípade z uhlíkových vlákien, rovnako ako spätné zrkadlá na charakteristických zdvojených nožičkách.

Karbón sa nasťahoval aj do luxusného interiéru iks-šestky, kde tvoril dekoratívne obklady. V kabíne však prevládala koža s dvomi farbami a ozdobným prešívaním. Okrem čalúnenia sa kokpit vyznačoval anatomickými prednými sedadlami s podsvieteným logom X6 M, ktoré na centrálnej schránke doplnil prívlastok Competition. Medzi špecifiká patrí aj červené štartovacie tlačidlo.

Interiér špičkovej verzie má špecifické vyhotovenie a ovládače.
Interiér špičkovej verzie má špecifické vyhotovenie a ovládače.
Zdroj: Marek Pokrývka

Rovnaké sfarbenie majú prídavné tlačidlá na volante, ktoré taktiež poznáme z iných modelov divízie BMW M. Balík zahŕňal aj špecifický režim prístrojového panelu, niekoľko extra ovládačov techniky a menu v infotainmente. Ani špičkovej verzii modelu X6 nechýba najmodernejšie technologické vybavenie a armáda bezpečnostných systémov. Samozrejme, vypínateľných.