BMW X5 xDrive45e.

Testy Test BMW X5 xDrive45e: Viac je niekedy jednoducho viac, napríklad pri valcoch a batériách

Foto: Marek Pokrývka

14.4. 15:30 KRÁTKY TEST – SUV spadajúce do kategórie PHEV má oproti svojmu predchodcovi objemnejší a silnejší spaľovací motor, ale tiež výrazne väčší akumulátor dostávajúci hmotnosť na zhruba 2,5 tony. Nemožno ho ale rýchlo nabíjať.

Aktuálne portfólio športovo-úžitkových vozidiel BMW obsahuje všetky čísla od 1 do 7. Bavorským pionierom v tomto smere bol typ X5, ktorý debutoval na prelome tisícročí. Momentálne je na svete jeho štvrtá generácia. S ňou sme sa už osobne zoznámili, pred rokom prešla našimi rukami naftová špička menom M50d. Teraz sme mali možnosť otestovať ďalšiu odrodu.

Do našich rúk sa nedávno dostal vlani uvedený model xDrive45e. Ide o plug-in hybrid, ktorý Mníchov ponúkal už pri treťom vydaní SUV. Aktuálny variant však dostal odlišnú techniku. S predchodcom ho spája len niekoľko základných rysov, napríklad umiestnenie viečka zásuvky na ľavom prednom blatníku. To je popri štítku na piatych dverách jediné poznávacie znamenie elektrifikovanej verzie. Ak sa bavíme o Slovensku, prezrádza ju tiež farba evidenčného čísla.

BMW má v modelovom rade X5 už druhú generáciu plug-in hybridu.
BMW má v modelovom rade X5 už druhú generáciu plug-in hybridu.
Zdroj: Marek Pokrývka

Hybridné vyhotovenie nemá žiadne extra označenia ani upravené tvary bodykitu. Kúpiť si ho možno aj so športovo štylizovaným balíkom M, ktorý na skúšanom aute nechýbal. Od predtým skúšaného dieselového modelu sa tak hybridné vozidlo odlišovalo akurát farbou laku či dizajnom kolies. V tomto prípade mali „zimný“ priemer devätnásť palcov.

Ani interiér SUV nedáva jeho technickú príslušnosť nejako najavo. Špecifickú formu má digitálny prístrojový panel, zmiešané vnútornosti odrážajú tiež funkcie infotainmentu. Na centrálnej konzole sa navyše objavili špeciálne tlačidlá. Vyberať sa dá medzi štvoricou jazdných režimov, menovite ide o Sport, Hybrid, Electric, Adaptive.

Elektrifikovanú techniku možno zvnútra spoznať len podľa detailov.
Elektrifikovanú techniku možno zvnútra spoznať len podľa detailov.
Zdroj: Marek Pokrývka

Aktivovať tu možno tiež mód udržiavania zvolenej úrovne nabitia (30-100 %). Ten poznáme z nedávno testovaného radu 5. A rovnako ako v jeho prípade, aj pri type X5 sa nám nepáčilo opustenie dvojakého zobrazenia spotreby známeho z predchodcu. Priemerne spotrebované kilowatthodiny ukáže BMW výhradne pri zvolení elektrickej prevádzky.

Batožinový priestor zostal na prvý pohľad nezmenený. Hoci papierovo klesol jeho objem z 645 litrov na rovných 500 l, týka sa to miesta pod dvojitou podlahou. Tá sa v prípade verzie PHEV otvára len spolovice. Stále má plynovú vzperu a okrem rolety sa pod ňu zmestí napríklad nabíjací kábel. Nemusí teda zavadzať priamo v kufri. Batéria teda praktickosť nijak zásadne neobmedzila, zadné sedadlá možno sklopiť a využiť celkových 1 720 litrov.

Video

Diskusia