Tretia generácia už pri prvom kontakte prezrádza, že to už nie je stará X1, ktorú sme poznali. Auto je robustnejšie a pripomína svojich väčších bratov z rady X. Exteriér je členitý, s množstvom hrán. Vďaka prevedeniu xLine je auto nápadnejšie. Oproti základnému modelu na ňom pribudlo množstvo chrómových doplnkov, ako napríklad maska chladiča, kryty spätných zrkadiel, lemovanie okien a iné. Zapustené hranaté kľučky dverí sú síce elegantné, no 8 z 10 uchopení, sa mi vyšmykli z ruky.
Vnútorný priestor hrá rozhodne v prospech X1. Dvere batožinového priestoru sú ovládané elektricky a ich pohyb otvárania je rýchly. Kufor je v rovine, priestranný, má dvojité dno a naložíte doň úctyhodných 500 litrov nákladu. Testovaná X1 disponuje Mild-hybrid systémom. Pod kapotou sa ukrýva dvojlitrový dieselový motor s výkonom 145 kW. Spolu s elektromotorom, ktorý poskytuje 15 kW, dokopy ponúkajú silu 155 kW. Viac obrázkov nájdete v galérii.
Spotreba je jednou z výhod tohto auta. Keď som ho preberala, palubný počítač písal dojazd až 1050 km, to sa dnes len tak nevidí. Moja spotreba počas testovania bola priemerne 5,9 l/100 km, dosiahnutá kombinovanou normálnou jazdou. Pri troche snahy by ju bolo možné určite o pol litra stiahnuť. Ja som sa o to moc nesnažila, pretože ma jazda s X1 bavila. SUV výborne sedí na ceste aj v zákrutách. 400 Nm je znateľných a živosť auta bola lepšia, ako by som čakala.
Riadenie je citlivé a presné a charakter adaptívneho podvozku mi vyhovoval tiež. Vstup do interiéru sprevádza bezkľúčové odomykanie dverí. To pracovalo výborne, na zamknutie môžete využiť aj dotyk kľučky. Pasažieri cestujúci vzadu majú nadbytok miesta, nechýba priestor na nohy, ale aj okolo hlavy. K dispozícii majú aj 2 USB-C vstupy, tak ako cestujúci vpredu. Interiér presvetľuje veľké panoramatické strešné okno. Spolu s bledými poťahmi sedačiek a iných doplnkov vnútri, pôsobí priestor vzdušne.