Je M8 Competition hodné svojej reputácie? Na jednej strane je to luxusné dvojdverové kupé so všetkými drahými ozdobami, ktoré očakávate. Vyhrievané a chladené sedadlá, prémiové audio a veľký kufor pre umiestnenie napríklad dvoch sád golfových palíc. Na druhej strane ide o prvotriedny mechanický stroj s rozsiahlym využitím uhlíkových vlákien v celej svojej štruktúre a pod dlhou kapotou ukrýva 4,4-litrovú V8 s dvomi turbínami (rovnako ako v prípade M5), ktorá dosahuje výkon 460 kW (625 k) a krútiaci moment 750 newtonmetrov.

BMW M8 Competition.
Zdroj: Robo Hubač

Ten je prenášaný väčšinou na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky Steptronic. Tvoria dobrý pár a vďaka nim skoro dve tony váhy doslova vystrelia na 100 km/hod za 3,2 sekundy. Táto úroveň výkonu sa už podobá takým superšportom ako je McLaren GT alebo Aston Martin DBS Superleggera, ale tí pre M8 Competition nie sú hlavnými súpermi. Predovšetkým dokonale konkuruje Audi RS7 a GT-čku od Mercedesu.

BMW M8 Competition.
Zdroj: Robo Hubač

V dnešnej dobe ale existuje už toľko špičkových vozidiel s výkonom nad 600 koní, že podobné technické údaje na papieri nemajú na ľudské oko taký dopad, ako kedysi. Najmä ak sa bavíme o hmotnosti približujúcej sa k 2 000 kilogramom.

Verzia M8 Competition mi ale veľmi rýchlo pripomenula, že by ste nikdy nemali hodnotiť vozidlo iba na základe údajov a nič vás o tom nepresvedčí viac, ako čas strávený za volantom. A že to zrýchlenie stojí za to! Ihla tachometra sa stále šplhá k hranici 7 200 ot./min. a tých 750 Nm maximálneho krútiaceho momentu vás riadne zatlačí do sedadla.

Rovnako ako v prípade ostatných automobilov BMW s označením M, máte k dispozícii veľké množstvo flexibilného príslušenstva. Dokážete upravovať činnosť prevodovky, preraďovať pomocou pádiel na volante, meniť nastavenie pohonu zo štyroch na dve kolesá, odozvu plynového pedálu, ovládať tuhosť pruženia a meniť vlastnosti výfukového systému. DNA športových vlastností ale odhalia až kľukaté cesty, kde sa M8 Competition cíti ako ryba vo vode. 

BMW M8 Competition.
Zdroj: Robo Hubač

To však ale nie je všetko, pretože pri skrotení tohto žrebca vám pomáha X Drive, ktorý si môžete málinko upraviť. Systém pohonu všetkých kolies ponúka tri jazdné režimy - 4WD, 4WD Sport a 2WD. Ak nájdete priestor a odvahu na to, aby ste uvoľnili uzdu maximálnemu krútiacemu momentu, auto ho všetok presmeruje na zadné kolesá. Stačí prepnúť integrované červené tlačidlo na volante (M1 alebo M2), ktoré umožňuje jedným dotykom spraviť z auta beštiu podľa vášho gusta. 

Pastva pre oči aj vo vnútri

S dlhou kapotou, nízkym nosom a úzkymi obličkami je to vizuálne veľmi atraktívny model, ktorý je vylepšený jemne zaoblenou zadnou časťou. Samotná divízia M sa postarala o to, aby automobil vynikal od zvyšku radu 8 prostredníctvom jedinečných anabolík, ktoré mu vytvarovali svalnatú postavu. Tento efekt zosilňuje hlavne séria aerodynamických prvkov.

BMW M8 Competition.
Zdroj: Robo Hubač

Prívody vzduchu integrované do predného nárazníka pokývajú podstatne väčší povrch ako v bežných verziách, pričom niektoré lišty označujú ich horný profil. Predná mriežka chladiča je tvorená dvojitými čiernymi lakovanými čepeľami, ktoré spolu so svetlometmi dodávajú autu punc agresora.

BMW M8 Competition.
Zdroj: Robo Hubač

Zadnej časti esteticky aj sluchovo dominuje difúzor, ktorý môže byť vyrobený z uhlíkových vlákien. V ňom sa zhromaždili 4 koncovky výfuku, cez ktoré srší elektrizujúci zvuk, ktorý vyčaruje úsmev na perách a možno vrásky na čele susedov, ktorý pri vstávaní benzínovú symfóniu príliš neocenia. Čo tam ale po susedoch... I keď je zvuk výfukov možné modulovať cez M Sound Control, prejaví sa hlavne pri pošteklení plynového pedála alebo pri štarte, na mieste znie auto celkom uhladene. 

Interiér sa nesie v klasickom štýle BMW s centrálnym displejom pre informačno-zábavný systém a digitálnym prístrojovým palubákom. Tmavý interiér rozbíjajú kožené materiály a všetko je veľmi dobre spracované. Karbónové vlákna a červené prešívanie dodávajú autu ten správny športový M-kový pocit. Rovnaký povrch by si možno zaslúžili aj pádla za volantom, ktoré popri ostatných prvkoch vyzerajú plastovo.

BMW M8 Competition.
Zdroj: Robo Hubač

Čo sa týka sedadiel, veľmi komfortne podopierajú celé telo pri komfortnej jazde, no podržia aj v ostrejších podmienkach. Na operadlách sa nachádza osvietené logo M8 a nechýba kožené čalúnenie. Nastupovanie je podobné ako pri každom nižšom automobile, no zadné sedadlá sú tu skôr len na parádu alebo odkladanie vecí, keď máte spolujazdca. Síce sa uvádza, že auto je štvormiestne, ale skôr by som povedala, že si zaslúži označenie 2+2. Ak by ste sa tam v prípade núdze predsa len chceli natlačiť, ako v prípade nášho fotografa, precvičíte si tým celé telo. 

Inžinieri odviedli skvelú prácu pri odhlučnení interiéru, pri sériovom výfukovom nastavení nie je počuť zvonka absolútne nič. V režime Comfort je auto v celkovom ponímaní veľmi galantné a hoci jeho rozmery a manévrovateľnosť z neho nerobia najlepšie vozidlo do mesta, môže byť dobrým spojencom aj na dlhých trasách. 

BMW M8 Competition.
Zdroj: Robo Hubač

Kto by to bol povedal, že Motorspot premení temperament M8 Competition v tak brutálnom rozsahu. Kvôli dlhému ňufáku a veľmi agresívnej zadnej časti nezostane verzia M8 Competition na ceste bez povšimnutia, v praxi sa za ňou otočí každý krk. Je ale nemožné využiť všetku silu bez toho, aby ste v okamihu neprekročili rýchlostné limity, pretože za 10,6 sekundy sa dokážete dostať na 200 km/hod.

Ak dokážete pravidelne odolávať využívaniu jej šialeného výkonu, bude vám slúžiť ako jedno z najlepších kupé na trhu. V tomto aute je všetko navrhnuté tak, aby ste si mohli jeho potenciál vychutnať kdekoľvek. Od dokonalej konfigurácie M-kového podvozka, cez riadenie s variabilným prevodom, ktoré s absolútnou presnosťou prenáša vlastnosti kolies do vašich rúk.