04. Podvozok 92%

Radový šesťvalec je medzigeneračne opäť silnejší, ale zároveň musí zápasiť s vyššou hmotnosťou. Štvorka naozaj slušne pribrala. Predĺžené kupé má oproti staršiemu modelu 440i navyše rovných 200 kg, v pohotovostnom stave podľa európskej normy váži s vodičom 1 815 kilogramov. Našťastie, ich výborné rozloženie na nápravy zostalo zachované.

Spoza volantu dve stovky kilogramov navyše necítiť.
Zdroj: Marek Pokrývka

Svoje kilá pri ostrej jazde BMW celkom neskryje. Napriek nezanedbateľnému prírastku na váhe ale nemôžeme povedať, že by dynamická stránka nejako zásadne utrpela. Nejde pritom len o zrýchľovanie. Aj opačný proces prebieha veľmi svižne, na brzdový systém sa možno spoľahnúť. Zamaskovať kilogramy pomáha tiež veľmi strmé riadenie. Volant má medzi krajnými polohami len čosi vyše dvoch obrátok, pričom na dnešnú dobu je celkom komunikatívny. Okrem neho možno dvojdverového Bavora pekne ovládať aj prostredníctvom plynového pedálu. 

BMW M440i povinne nesie prívlastok xDrive, má teda pohon všetkých štyroch kolies. Ten jasne preferuje zadnú nápravu. Vďaka tomu možno plynom tlačiť kontroverzný nos kupé do vnútra oblúka a zároveň ho zo zákruty elegantne vytiahnuť tzv. powerslidom. Gény mníchovských športovcov sú tu jasne cítiť. Samozrejme, na väčšie radovánky so šmýkaním sa treba popustiť uzdu stabilizačnému systému.

Na vhodne dimenzovaný brzdový systém sa dá spoľahnúť.
Zdroj: Marek Pokrývka

Excelentne jazdiaci Bavor ťaží okrem tuhej karosérie aj zo špičkového podvozka, ktorý mu pomáha zamaskovať dva metráky navyše. Adaptívne pruženie plní svoju rolu na jednotku. Oproti minulosti však ponúka o poznanie viac komfortu, na nami testovaných 18-palcových zimných kolesách bola štvorka prekvapujúco pohodlná. Celkovým charakterom sa napriek nefalšovanému športovému nadaniu viac priblížila smerom ku kategórii GT.