03. Pohon 89%

Nemecké kupé strednej triedy je momentálne na slovenskom trhu k dispozícii v piatich benzínových a dvoch naftových odrodách. Testovaný variant M440i xDrive bol do predstavenia modelu M4 (resp. M4 Competition) špičkou ponuky. Na tento post ho nominoval prepĺňaný trojlitrový šesťvalec s jedným turbom, ktorý je oproti predchodcovi opäť o niečo silnejší.

Radový šesťvalec dostal mild-hybridnú technológiu.
Zdroj: Marek Pokrývka

Benzínový agregát má maximálny výkon 275 kW (374 k) a krútiaci moment okrúhlych 500 Nm, ktorý ponúka od 1 900 do 5 000 otáčok. Navyše mu sekunduje elektromotor produkujúci 8 kW (11 k). Jeho prítomnosť sme v praxi nepociťovali, implementáciu mild-hybridnej techniky prezrádza najmä nemožnosť tlačidlom vypnúť systém štart/stop. Našťastie, šesťvalec sa zobúdza veľmi rýchlo. Pozitívne hodnotíme fakt, že v športovom režime beží neustále.

Bavorský zážihový trojliter, ktorý dopĺňa osemstupňový automat a pohon všetkých kolies, nás ani tentokrát nesklamal. Najnovšia evolúcia týchto vnútorností funguje excelentne. V športovom režime motor radu B58 promptne reaguje a výborne ťahá v širokom rozmedzí otáčok, pričom rýchla prevodovka mu výborne sekunduje. Dynamika v priamom smere je výborná. Štvorkolka zdolá stovku oficiálne za 4,5 sekundy a len o pár desatín tak zaostáva za starším modelom M4.

Šesťvalcovému kupé sila ani náhodou nechýba.
Zdroj: Marek Pokrývka

Ako sme si už všimli pri prvej jazde, z akustického hľadiska si mníchovský šesťvalec medzigeneračne trochu pohoršil. Za vinu to ale namiesto technikov BMW treba dávať sprísňovaniu európskych noriem. Hoci melódia pohonnej jednotky s radovým usporiadaním znie stále veľmi lahodne, výfukové potrubie stíchlo a rachotí podstatne menej než v minulosti. Emulácia zvuku z reproduktorov to vykrýva len čiastočne.

Trojlitrový motor vie pracovať aj veľmi ticho, kultivovanosť patrí medzi jeho silné stránky. Za svoje služby si pritom vie v pokojnom režime pýtať rozumné prídely paliva. V meste sme sa s ľahkou nohou dostali k deviatim litrom, štandardný režim znamenal výsledok 10,1 l/100 km. Mild-hybridná technika k tomu prispieva len mierne. Šesťvalec vie pracovať hospodárne aj sám osebe, čo dokazuje iba 7,5-litrový priemer na diaľnici i vidiecky výsledok 7,3 litra na 100 km. Na benzínovú štvorkolku s takmer štyrmi stovkami koní je to veľmi dobré.