02. Interiér 87%

Kým navonok má štvorka vlastnú identitu aj vďaka kontroverznej tvári, v interiéri originalitou neprekypuje. Práve naopak. Kokpit využíva veľké množstvo komponentov, ktoré nájdeme vo väčšine aktuálnych modelov BMW. Spoza volantu ho takmer nerozoznáte od príbuzného radu 3.

V kabíne použilo BMW množstvo známych komponentov.
Zdroj: Marek Pokrývka

Palubná doska dvojice bavorských súrodencov má identické krivky, v prípade kupé však na ňu lepšie nadväzujú upravené panely dverí. Tie patria medzi hŕstku odlišných dielcov. Digitálny prístrojový panel sa až na označenia či grafiku vozidla nezmenil, to isté možno povedať o výbornom infotainmente či vycibrenej celkovej ergonómii. Familiárnosť v nás vyvolával volant i centrálny tunel s ovládacím modulom. Neprekvapila ani paleta materiálov či kvalita vyhotovenia, v tomto smere štvorka jasne hlási príslušnosť k prémiovej sorte.

V prípade dvojdverového modelu vyniká interiér prednými sedadlami, v našom prípade šlo o príplatkové kúsky označené symbolmi M. Tie na rozdiel od plnohodnotných “eMiek” neboli podsvietené. Samotné kreslá sú pohodlné, no ponúkajú aj veľmi dobrú bočnú oporu. Z hľadiska priestoru sa v rámci kategórie niet na čo sťažovať. V danej triede neprekvapí, že zapínanie bezpečnostných pásov uľahčuje automatický podávač.

Príplatkové sedadlá ponúkajú výbornú bočnú oporu.
Zdroj: Marek Pokrývka

Predné sedadlá sú elektrické a pri nastupovaní treba chvíľu počkať na ich odsunutie. Vstupný otvor nie je ktovieako veľký. Pri kupé to však neprekvapí, rovnako ani nižší strop. Dozadu sa ideálne zmestia pasažieri s výškou najviac 170-175 centimetrov. Odviezť sa však môžu aj vyššie postavy, keďže ponuka miesta na nohy je nadpriemerná a na nízko ukotvených sedadlách sa dá trochu zosunúť.

Celkom vzadu ukrýva BMW radu 4 batožinový priestor s kapacitou 440 litrov. Oproti predchodcovi ide o drobný úbytok, ktorý je však v praxi zanedbateľný. Objem kufra patrí v segmente k priemeru. Ťaží najmä zo svojej dĺžky, pričom veľkosť naháňa aj mierne zníženou podlahou uprostred. To však znamená prítomnosť drobných schodov po bokoch i za zadnými sedadlami.