BMW M235i xDrive Gran Coupé.

Testy Test BMW M235i xDrive Gran Coupé: Za štýl a osobitosť sa platí, aj v prípade tohto Bavora

Celkové hodnotenie
Plusy
  • nadpriemerná dynamika
  • výborné jazdné vlastnosti
  • spotreba na diaľnici
Mínusy
  • menej miesta na zadných sedadlách
  • akustika benzínového motora
  • výrazne vyššia cena oproti radu 1
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

8.5. 13:00 Bavorský kupé-sedan poháňaný vyladeným dvojlitrom jazdí rovnako dobre ako príbuzný hatchback, spoločným nedostatkom je akustický prejav motora. Dokáže štvordverový model obhájiť nezanedbateľný rozdiel v cene?

01. Exteriér 79%

S prítomnosťou pohonu predných kolies v portfóliu BMW sa museli konzervatívni fanúšikovia značky zmieriť. Túto koncepciu inaugurovala v roku 2014 dvojica MPV radu 2, neskôr sa pridali SUV s označeniami X1/X2. Vlani prešla na platformu UKL2 aj jednotka. A paletu kompaktov na jeseň rozšíril dynamicky tvarovaný sedan, ktorý dostal označenie Gran Coupé.

Čerstvý prírastok v mníchovskej rodine sme nedávno mali šancu otestovať. A to rovno v špičkovej verzii M235i xDrive, ktorú sme mohli porovnať zo skôr skúšaným príbuzným hot-hatchom spadajúcim pod rad 1. Dvojica má totiž veľa spoločného. No taktiež sa od seba v mnohých rysoch odlišuje, pričom základný rozdiel je tvarovanie zadnej časti karosérie.

Medzi lákadlá modelu Gran Coupé patria bezrámové dvere.
Medzi lákadlá modelu Gran Coupé patria bezrámové dvere.
Zdroj: Marek Pokrývka

Ako už naznačuje prívlastok Gran Coupé, nemecká novinka má klesajúcu strechu evokujúcu dvojdverové modely. Okrem toho dostala bezrámové dvere. To ale nie je všetko, od jednotky sa tento Bavor líši tvarom predných i zadných svetiel, ako aj krivkami bodykitu. Medzi detailné zmeny patria hranaté zakončenia výfukového potrubia namiesto okrúhlych.

Hoci istú atraktivitu tomuto vozidlu určite nemožno uprieť, z niektorých uhlov na nás pôsobilo trochu neproporčne. Mohutný zadok vyvolával spomienky na dizajnovo nie veľmi šťastné Gran Turismo spadajúce pôvodne pod rad 5. BMW má navyše rovnaký problém ako konkurenčný Mercedes-Benz triedy CLA, kolesá sa na ňom niekedy zdajú byť opticky trochu malé.

Tvar zadnej časti v nás evokoval pôvodné Gran Turismo radu 5.
Tvar zadnej časti v nás evokoval pôvodné Gran Turismo radu 5.
Zdroj: Marek Pokrývka

Nami skúšaný variant mal pritom 18-palcové ráfiky, čo nie je na segment nižšej strednej triedy vôbec málo. Tmavé disky vypĺňali štedro dimenzované brzdy s modrými strmeňmi. Športový balík obsahoval aj špecifickú masku chladiča, ostro tvarované nárazníky či spojler na veku kufra, no hatchback sa nám v takomto kabáte jednoducho páčil viac.

Video

Diskusia