TESTY Test BMW 530e xDrive: Plug-in hybrid funguje výborne, hoci má aj nejaké nedostatky

05. Cena 66%

Na slovenskom trhu štartuje BMW radu 5 aktuálne pod hranicou 47-tisíc eur. Pozíciu základu zastáva naftový variant 518d, ktorý má turbodiesel s výkonom 110 kW (150 k) doplnený automatom a zadným pohonom. Za plug-in hybrid si treba priplatiť navyše zhruba dvanásťtisíc. Štandardná cena modelu 530e je 58 700 eur, nami testovaný variant s pohonom 4x4 sa predáva od 61 350 eur.

Za tento model päťky zaplatia slovenskí záujemcovia najmenej 58 700 eur.
Za tento model päťky zaplatia slovenskí záujemcovia najmenej 58 700 eur.
Zdroj: Marek Pokrývka

Daná suma je nebezpečne blízko naftovej verzie 530d xDrive stojacej 63-tisíc. Pri nej možno ťažko hovoriť o nejakom traktore, hodvábny šesťvalec Bavora spĺňa prísne normy a ponúka poriadnu dávku sily pri príjemnej spotrebe. Najmä pri dlhších presunoch. A so základnou sumou 64 100 eur je na dostrel aj benzínový šesťvalec 540i xDrive, ktorý na svoj výkon taktiež nežerie veľa.

Samozrejme, suma udávaná pre skúšaný hybridný model bola o poznanie vyššia než oficiálny štandard. Zhruba tisícku prihodila tmavosivá metalíza, podobne i komfortnejšie predné sedadlá, ktoré pokrývala luxusná koža Dakota Cognac. Za príplatok boli aj 19-palcové letné disky kolies. My sme však vozidlo skúšali na zimných osemnástkach. Sedan mal okrem toho balíky M šport (5 633 eur), Business Class (2 325 eur), Safety (2 374 eur) či Innovation (3 604 eur), plus ďalšie menšie opcie. Vo výsledku tak stál 88 708 eur.

Video

Diskusia