TESTY Test BMW 530e xDrive: Plug-in hybrid funguje výborne, hoci má aj nejaké nedostatky

04. Podvozok 83%

Prítomnosť systému xDrive ocenia vodiči najmä počas aktuálnych mesiacov, kedy mávajú autá so zadným pohonom niekedy problémy. No slabšia tohtoročná zima nám dovolila iba krátke snežné rande. Pri ňom sme nemali veľa šancí funkčnosť techniky reálne otestovať, vzhľadom na predchádzajúce skúsenosti s inými päťkami však schopnostiam systému 4x4 veríme.

Pohon všetkých kolies pridal na hmotnosti modelu PHEV ďalších 90 kilogramov.
Pohon všetkých kolies pridal na hmotnosti modelu PHEV ďalších 90 kilogramov.
Zdroj: Marek Pokrývka

Všeobecnou nevýhodou plug-in hybridov je vyššia hmotnosť spôsobená kombináciou dvoch druhov pohonu. Ani mníchovská päťka nie je voči tomuto neduhu imúnna. BMW 530e váži podľa normy EÚ v pohotovostnom stave 1 845 kg, v prípade verzii xDrive hovoríme o ďalších 90 kilogramoch navyše. Pri bežnej dvojčlennej posádke tak hmotnosť prekročí dve tony. Nie je to málo, aj naftová šesťvalcová alternatíva s pohonom oboch náprav váži o pár desiatok kíl menej.

Podvozok tejto verzie má príjemné komfortné naladenie. Kilá aj preto v zákrutách cítiť, ale ani na zimných 18-palcových diskoch neboli jazdné vlastnosti slabé. To ani náhodou. Napriek dvom tonám a iba štyrom valcom zvláda verzia 530e aj dynamické nasadenie, najmä v športovom režime adaptívnych tlmičov. V zákrutách sa správa veľmi neutrálne. Zábavu tu však nečakajte, z tohto hľadiska bol podstatne lepší dávnejšie testovaný benzínový model 540i.

Video

Diskusia