TESTY Test BMW 530e xDrive: Plug-in hybrid funguje výborne, hoci má aj nejaké nedostatky

02. Interiér 80%

Interiér päťky prešiel niekoľkými zmenami. Dostal napríklad odlišný digitálny prístrojový panel, ktorý používa hranatú grafiku razenú viacerými najmodernejšími Bavormi. To isté možno povedať o aktualizovanom infotainmente. Vozidlo disponuje ešte širším zoznamom komfortných funkcií či asistenčných systémov, z tohto hľadiska patrí už tradične medzi špičku.

Medzi novinky v interiéri patrí prístrojový panel a multimediálny systém.
Medzi novinky v interiéri patrí prístrojový panel a multimediálny systém.
Zdroj: Marek Pokrývka

Podobne ako karoséria aj grafika palubných displejov propaguje menej logá eDrive a BMW i. Prekvapilo nás uvádzanie spotreby elektriny len pri jazde čisto na batériu: stačí jedno zapnutie spaľovacieho motora a kilowatthodiny nahradí na prístrojovke i v multimediálnom systéme iba spotreba benzínu. Služobne staršie mníchovské hybridy už pritom zobrazovali aj dvojaké hodnoty. Tu sa musí vodič uspokojiť s grafmi či počítadlom kilometrov, ktoré prešiel bez lokálnych emisií.

V prípade plug-in hybridu sme okrem iných prvkov celkom bohatého vybavenia ocenili prítomnosť kľúča s dotykovým displejom, pomocou ktorého možno riešiť aj nabíjanie batérie. Napriek tomu ide podľa nás najmä o imidžový doplnok. Nevie totiž nič, čo by nedokázali konkurenčné systémy využívajúce aplikáciu pre smartfón.

Medzi najväčšie mínusy modelu 530e patrí okresaný batožinový priestor.
Medzi najväčšie mínusy modelu 530e patrí okresaný batožinový priestor.
Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem softvérových záležitostí súvisiacich so zmiešaným pohonom patrí medzi špecifiká tohto vozidla okresaný batožinový priestor, ktorého podlaha zvýšená batériou je sčasti dvojitá. Pod malú časť dna možno uložiť náradie i nabíjacie káble. Kufor ponúka papierový objem 410 l. Ťaží najmä zo svojej dĺžky, vďaka ktorej stále zvládne aj väčšie kusy batožiny.

Možnosť sklopiť zadné operadlá nechýba, výsledné litre BMW neuvádza. Vinou zvýšeného dna podlahy nie je ale vzniknutý „priezor“ ktovieako veľký. Navyše, s nejakou rovinou tu rátať netreba. V prípade kombi by akumulátor uložený v podlahe znamenal menšie obmedzenie praktickej stránky. Bavori sa však rozhodli, že túto karosériu s plug-in hybridným pohonom ponúkať nebudú.

Video

Diskusia