BMW 530e xDrive.

Testy Test BMW 530e xDrive: Plug-in hybrid funguje výborne, hoci má aj nejaké nedostatky

Celkové hodnotenie
Plusy
  • silný a kultivovaný pohon
  • hospodárna prevádzka
  • použiteľný elektrický dojazd
Mínusy
  • menší batožinový priestor
  • cítiť vyššiu hmotnosť
  • nepredáva sa ako kombi
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
Mínusy

11.2. 18:00 Pri sedane so zmiešaným pohonom treba rátať s hmotnosťou i menej praktickým batožinovým priestorom. Oproti minulosti pribudol pohon všetkých kolies, ale Bavor má aj väčšiu batériu či modernejší infotainment.

01. Exteriér 82%

Vlna elektrifikácie prestupuje naprieč takmer všetkými segmentmi automobilového trhu. Oblasť prémiových áut vyššej strednej triedy zasiahla už dávnejšie, čo platí aj pre päťkové BMW. To už pri predchádzajúcej generácii ponúkalo model ActiveHybrid 5 poháňaný šesťvalcom a elektromotorom. V súčasnej podobe dostal náhradu, ktorá sa volá 530e. V minulosti sme ju už testovali.

Na rozdiel od predchádzajúcej hybridnej päťky má tento variant pod kapotou štvorvalec a dá sa nabíjať zo siete. Prezrádzajú ho preto dvierka na ľavom prednom blatníku. No okrem toho ide o úplne bežného Bavora, ktorého elegantné tvary možno okoreniť balíkom M. Ukazuje to ďalší exemplár skúšaný nedávno. Opäť vo forme sedanu, keďže s karosériou kombi si plug-in hybrid nekúpite.

BMW 530e sme skúšali opäť, tentokrát s prívlastkom xDrive.
BMW 530e sme skúšali opäť, tentokrát s prívlastkom xDrive.
Zdroj: Marek Pokrývka

Kombinovanú techniku okrem viečka zásuvky a modelového označenia na veku kufra nič neprezrádzalo, oproti minulosti zmizlo logo eDrive zdobiace koncové stĺpiky. A pri predných kolesách už nenájdete symboly divízie BMW i. Na karosérii tohto vozidla pritom mohol byť aj štítok xDrive, keďže model 530e ponúka po novom za príplatok pohon všetkých kolies. Nami preverovaný exemplár ním bol vybavený. No nejde o jedinú zmenu, ktorú vozidlo medzičasom absolvovalo.

Video

Diskusia