Životopis bavorského radu 5 rozšírila koncom mája ďalšia kapitola, jeho siedma generácia prešla polčasovým omladením. BMW vtedy po boku príbuznej šestky s prívlastkom Gran Turismo ukázalo súčasne sedan i kombi. Objemnejší model sme nedávno mali možnosť okúsiť, našimi rukami prešiel exemplár z Nemecka s dobrým vybavením a naftovým štvorvalcom doplneným pohonom všetkých kolies.

Zozadu možno omladenú verziu Bavora spoznať len podľa svetiel.
Zozadu možno omladenú verziu Bavora spoznať len podľa svetiel.
Zdroj: Marek Pokrývka

Dôležité vozidlo tzv. manažérskej triedy dostalo v rámci faceliftu modernejšiu tvár, ktorej dávame palec hore. Žiadne experimenty s maskou chladiča sa tentokrát nekonali. Gril narástol len mierne a má hranatejšie tvary, ostrejšie rezané sú tiež diódové svetlomety. V tme sme okrem efektného “vejárového” zapínania diaľkového režimu ocenili najmä ich perfektné fungovanie z hľadiska výkonu i prispôsobovania svetelných lúčov aktuálnym podmienkam a ostatným vozidlám.

Päťka má okrem nových očí upravený predný nárazník a odlišnú architektúru koncových svetiel, čo sú len kozmetické detaily. V interiéri nedošlo k zásadnejším rezom. Ohromne pohodlné predné kreslá ponúkané za príplatok sú nedotknuté, drobné zásahy však absolvoval volant. Za ním sa nachádza digitálny prístrojový panel s hranatou grafikou známou z iných aktuálnych produktov značky.

V interiéri zasiahol facelift najmä displeje a technologické vybavenie.
V interiéri zasiahol facelift najmä displeje a technologické vybavenie.
Zdroj: Marek Pokrývka

Nedotknutej palubnej doske kraľuje väčšia obrazovka. Infotainment má priemer 12,3 palca a popri plejáde doteraz dostupných funkcií, technológií a služieb ponúka opäť čosi navyše. Vodič môže okrem iného rátať napríklad s on-line aktualizáciami. Na druhej strane musí zabudnúť na deaktivovanie systému štart-stop, toto tlačidlo je totiž po novom zaslepené. Súvisí to s úpravami palety motorov.