Meno ovplyvňuje osud a vytvára záväzok. Pre výrobcov je hľadanie nového názvu auta otváraním fantázie bez hraníc. Treba si však aj dávať pozor, lebo napríklad étron po francúzsky znamená niečo ako kopa blata, z čoho v Audi nemajú radosť. Problémy tohto typu v Mníchove nepoznajú vďaka numerickému označovaniu modelových radov. Pri novej štvorke Gran Coupé je však problém s tým, že to nie je ani Gran, ani kupé.
Vozidlo s dĺžkou 4,78 metra sa obratne zmestí do medzery medzi BMW 3 Touring a BMW 4 Coupé. Jasné je, že také Gran Coupé vyžaduje istú dávku kompromisov. Na jednej strane musí mať ušľachtilé tvary športového kupé, na druhej úžitkové schopnosti kombi.
Gran Coupé zhltne maximálne 1 290 litrov, čo je o 220 litrov menej než Touring. Nakladací otvor je veľký a veko sa dvíha skutočne enormne dohora. Ak si v parkovacom dome nedáte pozor, budete ho musieť prelakovať. Maximálna výška zdvihu sa však dá nastaviť.
Najväčší rozdiel – čo by nikoho nemalo prekvapiť – je pri zadných sedadlách: všade nameriame o jeden až dva centimetre menej. Vonkajšiu líniu strechy klesajúcej dozadu citeľne vnímajú aj zadní pasažieri, ktorým chýba viac priestoru nad hlavou. V porovnaní s Touringom je tu o sedem centimetrov menej miesta. Ak sedí vpredu vysoký vodič, poriadne to ovplyvní aj miesto na nohy. Vpredu je to jasne voľnejšie.
S fantastickou multimediálnou zábavou BMW už tradične vyniká. Systém iDrive 7 síce už chcú nahradiť, stále sa však stará o vynikajúcu ovládateľnosť za jazdy bez toho, aby vodiča vyrušoval. Otočný ovládač je po mnohých predošlých generáciách vyvinutý do dokonalosti, ale nápomocné môže byť aj hlasové ovládanie. Ani v Gran Coupé však nie je zadarmo.
BMW 4 Gran Coupé našťastie zostáva bavorákom pre radosť z jazdy. S adaptívnym podvozkom (600 eur k cene), so športovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom (sériovo) a športovým diferenciálom M (1 400 eur) jazdí bez milosti dobre. Suverénne vedenie a vyvážené ústrojenstvo pre kľukaté cesty nám pomohli zabudnúť na predošlé malé kompromisy.
Výkon sa pre sprísnené emisné normy zmenšil z 258 na 245 koní. Dvojlitrový štvorvalec podáva svoj nepatrne znížený výkon veľmi sebavedomo a ľahko. Pri športovej jazde sme dosahovali solídnu hodnotu spotreby 8,3 litra, jazdec s ľahkou nohou na plyne to zvládol so spotrebou 6,5 litra – to je na oslavu! Základná cena BMW 430i Gran Coupé je 53 510 eur, balík M Sport pridal k cene 3 204 eur, športová prevodovka, adaptívny podvozok a ďalšie doplnky rýchlo vyženú cenu nad 68 000 eur.
Verdikt
BMW 4 Gran Coupé vypĺňa medzeru v ponuke, ale myslíme to v pozitívnom zmysle. Má trochu schopností kombi a trochu kupé a namiešaný kompromis je na jazdenie zábavný. Škoda, že BMW nepripravilo aj pravú verziu M.
motor a pohonný systém | BMW 430i |
---|---|
Zdvihový objem | 1 995 cm3 |
Max. výkon | 180 kW / 244 k |
pri otáčkach | 4 500/min |
Max. krútiaci moment | 400 Nm |
pri otáčkach | 1 600/min |
Palivo | benzín |
Pohon | zadná náprava |
Prevodovka | 8-st. automatická |
rozmery, hmotnosti a objemy | BMW 430i |
---|---|
Dĺžka | 4 783 mm |
Šírka | 1 852 mm |
Výška | 1 442 mm |
Rázvor náprav | 2 856 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 733 kg |
Objem batožinového priestoru | 470 / 1 290 l |
Objem palivovej nádrže | 59 l |
jazdné výkony | BMW 430i |
---|---|
Max. rýchlosť | 250 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 6,1 s |
spotreba | BMW 430i |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 7,1 l/100 km |
emisie | BMW 430i |
---|---|
Emisie CO2 | 162 g/km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | BMW 430i |
---|---|
Základná cena verzie | od 53 510 € |
Cena testovaného exemplára | 68 000 € |
Zdvihový objem | |
---|---|
BMW 430i | 1 995 cm3 |
Max. výkon | |
BMW 430i | 180 kW / 244 k |
pri otáčkach | |
BMW 430i | 4 500/min |
Max. krútiaci moment | |
BMW 430i | 400 Nm |
pri otáčkach | |
BMW 430i | 1 600/min |
Palivo | |
BMW 430i | benzín |
Pohon | |
BMW 430i | zadná náprava |
Prevodovka | |
BMW 430i | 8-st. automatická |
Dĺžka | |
---|---|
BMW 430i | 4 783 mm |
Šírka | |
BMW 430i | 1 852 mm |
Výška | |
BMW 430i | 1 442 mm |
Rázvor náprav | |
BMW 430i | 2 856 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
BMW 430i | 1 733 kg |
Objem batožinového priestoru | |
BMW 430i | 470 / 1 290 l |
Objem palivovej nádrže | |
BMW 430i | 59 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
BMW 430i | 250 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
BMW 430i | 6,1 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
BMW 430i | 7,1 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
BMW 430i | 162 g/km |
Základná cena verzie | |
---|---|
BMW 430i | od 53 510 € |
Cena testovaného exemplára | |
BMW 430i | 68 000 € |