Gro technickej stránky modelu 330e zostalo zachované. Pod kapotou naďalej pracuje prepĺňaný benzínový štvorvalec so zdvihovým objemom dva litre, ktorý opäť dosahuje výkon 135 kW (184 k). Jeho krútiaci moment mierne vzrástol z 290 Nm na rovné tri stovky. Čo je dôležitejšie, elektromotor integrovaný do osemstupňového automatu je silnejší a energiu čerpá z väčšieho akumulátora s hrubou kapacitou 12 kWh.

BMW 330e má evolúciu pohonného systému svojho predchodcu.
BMW 330e má evolúciu pohonného systému svojho predchodcu.
Zdroj: Marek Pokrývka

Sekundárna pohonná jednotka produkuje namiesto doterajších 65 kW (88 k) najviac 83 kW (113 k) a predchodcu prekonáva tiež údajom 265 Nm. BMW hovorí o špičkových systémových parametroch 215 kW (292 k) a 420 Nm pri využití režimu Sport XtraBoost. V kombinácii s pohonom xDrive to znamená zrýchlenie z 0 na 100 km/h v priebehu 5,8 sekundy, maximálne tempo dosahuje úroveň 230 km/h.

Tieto čísla naznačujú, že s dynamikou nebude mať plug-in hybrid problém. Naša skúsenosť to potvrdzuje. Najmä v športovom režime a s nabitou batériou má Bavor slušné svaly, pričom benzín s elektrinou sa výborne dopĺňajú. Pohon reaguje veľmi pružne. Jeho slabinou je zvuk dvojlitra dokresľovaný reproduktormi, ktorý znie trochu umelo. Samozrejme, jazdiť sa dá aj v elektrickom tichu. Ani vtedy nebude model 330e xDrive brzda premávky, keďže samotný elektromotor má elánu dosť. Zadkom však štvorkolka jemne tancuje len pod spojenou silou oboch agregátov.

Pohon svoj plný potenciál odomyká v režime Sport XtraBoost.
Pohon svoj plný potenciál odomyká v režime Sport XtraBoost.
Zdroj: Marek Pokrývka

BMW udáva pre model 330e xDrive oficiálnu spotrebu 1,7 až 2,0 litra na 100 kilometrov. K tomuto údaju sme sa v praxi nepriblížili, v meste sme jazdili v priemere za štyri litre a mimo neho a diaľnic to bolo 3,7 l/100 km. Podmienkou však bol plne nabitý akumulátor na začiatku jazdy. Ten má oficiálne vystačiť na 55 až 60 kilometrov, no reálne je skôr rozpätie 40-50 km závisiace od podmienok.

V uliciach sme s mníchovským sedanom dosiahli apetít 19,5 kWh/100 km, kým na okresných cestách to bolo 16,8 kWh. Autostráda znamenala priemer 25,8 kilowatthodiny na sto kilometrov. Opakovanie pri vybitom akumulátore prinieslo výsledok 7,2 l/100 km v meste, o liter menej v rámci vidieka a 7,5-litrový údaj týkajúci sa diaľničného tempa.

Reálny dojazd na jedno nabitie dosahuje 40 až 50 kilometrov.
Reálny dojazd na jedno nabitie dosahuje 40 až 50 kilometrov.
Zdroj: Marek Pokrývka

Tradičnou slabinou mnohých plug-in hybridov je pomalé nabíjanie. So silným jednosmerným prúdom tu nerátajte, BMW zvláda maximálne výkon 3,7 kW. Na plné nabitie sa pri ňom čaká zhruba 3,5 hodiny. Ak čerpáte energiu len z klasickej zásuvky, treba rátať s asi šiestimi hodinami. Systém umožňuje aj priebežné dobíjanie spaľovacím motorom. Skúšali sme to na diaľnici, kde počas každých 10 km vodič získa energiu na 4 elektrické kilometre. No spotreba sa vtedy vyšplhá až na 12 litrov.

Zmiešaná technika čosi váži a v prípade testovaného modelu ju doplnil pohon všetkých kolies. Hmotnosť sedanu s normovaným vodičom tak oblizla hranicu 1,9 tony. Kilá priniesli trochu ťažkopádnejší prejav v rýchlych zákrutách, ich efekt však obmedzuje dobré rozloženie na nápravy. Aj na zimných osemnástkach jazdilo BMW 330e xDrive veľmi dobre. V rámci segmentu PHEV patrí medzi tie zábavnejšie modely, hoci iné verzie radu 3 vedia vyvolať ešte viac radosti.