BMW radu 3 dostalo elektrifikované vnútornosti už pred ôsmimi rokmi. Automobilka vtedy uviedla výkonný šesťvalcový model ActiveHybrid 3, ktorý po facelifte vystriedal ekologickejšie ladený variant 330e s dvojlitrovým motorom a možnosťou externého dobíjania. V aktuálnej generácii vozidla tento model pokračuje, hoci s viacerými úpravami. Skúmali sme ich v rámci redakčného testu.

Siedme vydanie Bavora sme už skúšali vlani, k dispozícii sme mali naftový sedan 320d. Tentokrát došlo opäť na štvordverovú karosériu. Pri predchodcovi to bola jediná možnosť, plug-in hybrid však už teraz ponúka taktiež vyhotovenie kombi. Druhou novinkou je opcia pohonu všetkých kolies. Disponoval ním aj skúšaný exemplár, ktorý mal exteriérový balík M Sport a príplatkovú modrú metalízu.

Elektrifikovaný model sa vyznačuje len pár drobnosťami.
Elektrifikovaný model sa vyznačuje len pár drobnosťami.
Zdroj: Marek Pokrývka

Na karosérii nemeckého vozidla už nenájdete symboly eDrive, okrem označenia a zeleného evidenčného čísla tak sú jediným poznávacím znakom navonok dvierka na ľavom prednom blatníku. Ani interiér toho o náture pohonu neprezrádza veľa. Pozornému oku neujdú extra tlačidlá pri voliči prevodovky, zmiešanú techniku však najviac prezrádza špecifický prístrojový panel a tiež extra funkcie infotainmentu. 

K multimediálnemu systému máme jednu výčitku spoločnú s inými najnovšími mníchovskými modelmi kategórie PHEV. Spotrebu elektriny zobrazuje výhradne v elektrickom režime, hoci staršie elektrifikované modely BMW vykazovali tento údaj aj v hybridnej prevádzke. Vypusteniu danej informácie nerozumieme.

Umiestnenie batérie citeľne zmenšilo výšku batožinového priestoru.
Umiestnenie batérie citeľne zmenšilo výšku batožinového priestoru.
Zdroj: Marek Pokrývka

Častým negatívom plug-in hybridných verzií býva menší kufor a tento sedan nie je výnimka. Podľa papiera dokáže pojať 375 litrov. Za zadnými sedadlami vznikol vinou batérie veľký schod, čo najlepšie vynikne po sklopení operadiel. Časť zvýšenej podlahy batožinového priestoru je zdvojená. No nezmestíte pod ňu náradie ani kabeláž zabalenú v taške, čo ďalej znižuje praktický rozmer vozidla. Z tohto hľadiska by kombi bolo jednoznačne lepšia voľba.