Black in black, to znamená všetko v čiernej, tak je to dnes moderné. Jedine červené brzdové strmene, zahryznuté do obrovských 400 mm kotúčov, ako aj drobné nápisy rozbíjajú čiernu karosériu ako rozpálená špička cigarety tmu noci. Organické zadné OLED svetlomety sú tiež veľmi pekné, o tých predných dnes ešte bude reč.
V interiéri je, samozrejme, všetko digitálne, dotykové. Kvalita obkladových materiálov je na špičkovej úrovni. Všetko je skvelo poruke, inžinieri z koncernu VW si na ergonómii dávajú vždy záležať. Kráľovské predné sedadlá doplnila vzadu luxusná lavica pre troch, ale aj vysoký stredový tunel. Stredný pasažier si tak príliš neužije, no dvaja boční budú chrochtať blahom.
Pneumatický podvozok je úžasný, zvláda vyžehliť všetko. Má však omnoho viac výhod. Auto sa pri otvorení dverí nadvihne o päť cm, aby sa vám ľahšie nastupovalo. Alebo pri hroziacom bočnom náraze zdvihne jeden bok, aby náraz schytala pevná prahová konštrukcia a nie dvere. Kvalita prediktívneho pruženia s možnosťou regulácie je skutočne na najvyššej úrovni.
Ani obrovské 21-palcové disky s ultratenkým obutím ho nedokázali rozhádzať. Auto „číta“ vozovku pred vami a samočinne jej prispôsobuje tlmenie. Výsledkom je plavná jazda ako na lietajúcom koberci. Azda najviac nás prekvapili prejazdy ponad betónové spomaľovače, ktoré akoby tam ani neboli.
Zaujali nás aj nové digitálne matrixové LED svetlomety, ktoré fungujú už vyslovene ako čierno-biele projektory. Pri štarte na stenu premietnu rôzne uvítacie animované šou, počas jazdy osvetľujú cestu a tienia ostatné vozidlá. Rovnako skvelá je motorizácia. Motor 4,0 V8 disponuje úžasným ťahom, ale aj pekným zvukom, najmä zvonku. V interiéri si ho vďaka skvelému odhlučneniu až tak neužijete. Mohutných 800 Nm a 571 koní hádam ani nepotrebuje komentár.
Zaujal nás otvoreným športovým nasávaním vzduchu ako na pretekárskych špeciáloch. Spriahnutý je s 8-stupňovým automatom Tiptronic, ktorý funguje veľmi decentne. Pohon je, samozrejme, všetkých štyroch kolies. Vzadu nechýba športový diferenciál, ako ani systém natáčania zadných kolies. Dlhodobá spotreba bola 14,5 l/100 km. Ak sa budete veľmi snažiť a dokážete sa ovládať ako tibetský mních, zmestíte sa aj pod desať litrov.
- Audi S8 4,0 TFSI Quattro
motor: benzínový V8, bi-turbo • objem: 3 996 cm³ • výkon: 420 kW/571 k pri 6 000 ot./min. • krútiaci moment: 800 Nm pri 2 050 ot./min. • prevodovka: 8-st. automatická • max. rýchlosť: 250 km/h • zrýchlenie z 0 na 100 km/hod: 3,8 s • spotreba: 10,8 l/100 km • emisie CO2: 246 g/km • objem nádrže: 82 l • rozmery (d/š/v): 5 190/2 130/1 475 mm • rázvor: 2 998 mm • batožinový priestor: 505 l • pohotovostná hmotnosť: 2 295 kg • Cena: od 136 390 eur (test. model: 185 004 eur)
Verdikt
Konkurencia triedy S a novej sedmičky od BMW má ešte stále čo ponúknuť. Cena 185-tisíc eur je brutálna, rovnako ako spotreba. Kto však na to má, toho nebude isto rozčuľovať jedno ani druhé.