Dizajn malej športovej audinky všetci navôkol chválili, skutočne vyzerá veľmi dobre. Jej cena nie je najnižšia (náš testovaný exemplár stál zhruba 60-tisíc eur), rovnako ani hmotnosť okolo 1 600 kg. Ak si zoberiete, že ide v podstate o najmenšiu limuzínu v ponuke značky, tak sme sa za ostatné roky dostali na celkom zaujímavé hodnoty. Ešte nedávno vážilo 1,6 tony Audi A6, respektíve Audi 100. Všetky vozidlá však medzigeneračne rastú, a tak vzniká priestor na nové, menšie modely.

Interiér je moderný, digitálny, konfigurovateľný. Stredový dotykový displej je pekne zakomponovaný do palubnej dosky. Páčilo sa nám aj samostatné ovládanie duálnej klimatizácie, zostali tu aj klasické tlačidlá – umne zvolená kombinácia. Audi nešlo vyslovene v stopách súčasného čisto displejového šialenstva bez reálnych ovládačov a s virtuálnym ovládaním, ako dnes býva zvykom. Hranaté tvary nájdete vonku aj vnútri. Potešili nás príjemné poťahy s kombináciou kože a látky, so sivým prešívaním a nenápadným nápisom quattro pred spolujazdcom.

Audi S3 sedan
Zdroj: ROBO HUBAČ

Zaujímavé sú aj výduchy pred vodičom, ktoré obkolesujú prístrojovú dosku, vyzerá to tu takmer ako v stíhačke. Všetko je tu pekne poruke, spracovanie je v poriadku. Kufor nie je extra veľký, rovnako ako priestor na sedenie vzadu. Ale napokon – ide o kompaktný model.​ Vynikajúce predné sedadlá sú poriadne veľké, majú vysúvateľnú podložku pod kolená a ponúkajú výborné bočné vedenie.

O výkone 310 koní sme sa už zmieňovali. Celkom nás však zarazil iný technický údaj – ten o zrýchlení z nuly na 100 km/h. Parameter 4,8 sekundy je výborný výsledok, vzhľadom na to, že ide „len“ o dvojlitrový štvorvalec, hoci poriadne prepĺňaný turbodúchadlom. Celkom iste je nápomocný aj stály pohon 4x4 s tradičným označením quattro, ktorý dokáže preniesť výkon efektívne na povrch vozovky.

Audi S3 sedan
Zdroj: ROBO HUBAČ

Pekne tuhý podvozok sa dá nastavovať, rovnako aj riadenie, ktoré môže byť tiež pekne tuhé. Nastaviť sa dá aj zvuk motora, samozrejme, umelý, dotvorený pomocou audiosústavy. Výborná je však brzdná sústava. Brzdy sú veľmi dobre dávkovateľné, majú vysoký výkon, naozaj, také dobré sme už dávno v sériovom aute nemali. Automatická prevodovka sa v obyčajnom jazdnom režime D snaží držať čo najnižšie otáčky. Ak vám to prekáža, stačí prepnúť do športového, keď jazdíte na nižšom prevodovom stupni, motor je celkovo živší a reaguje okamžite.

Spotreba je vtedy možno o trochu vyššia, ale prepojenie vodiča s pohonným agregátom je omnoho lepšie. Koľko teda spotrebuje? Keď sa trochu vybláznite na okresných cestách, rátajte s deviatkou pred desatinnou čiarkou. Ak sa však trochu posnažíte, môžete bez ťažkostí dosiahnuť aj údaj 7,5 l/100 km.

motor a pohonný systém Audi S3
Zdvihový objem 1 984 cm3
Max. výkon 228 kW / 309 k
pri otáčkach 5 450/min
Max. krútiaci moment 400 Nm
pri otáčkach 2 000/min
Palivo benzín
Pohon všetky kolesá
Prevodovka 7-st. automatická dvojspojková
rozmery, hmotnosti a objemy Audi S3
Dĺžka 4 504 mm
Šírka 1 984 mm
Výška 1 415 mm
Rázvor náprav 2 630 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 580 kg
Objem batožinového priestoru 325 l
Objem palivovej nádrže 55 l
jazdné výkony Audi S3
Max. rýchlosť 250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 4,8 s
spotreba Audi S3
Kombinovaná - normovaná 7,8 l/100 km
emisie Audi S3
Emisie CO2 178 g/km
aktuálne cenníkové ceny s dph Audi S3
Základná cena verzie od 46 230 €
Zdvihový objem
Audi S3 1 984 cm3
Max. výkon
Audi S3 228 kW / 309 k
pri otáčkach
Audi S3 5 450/min
Max. krútiaci moment
Audi S3 400 Nm
pri otáčkach
Audi S3 2 000/min
Palivo
Audi S3 benzín
Pohon
Audi S3 všetky kolesá
Prevodovka
Audi S3 7-st. automatická dvojspojková
Dĺžka
Audi S3 4 504 mm
Šírka
Audi S3 1 984 mm
Výška
Audi S3 1 415 mm
Rázvor náprav
Audi S3 2 630 mm
Pohotovostná hmotnosť
Audi S3 1 580 kg
Objem batožinového priestoru
Audi S3 325 l
Objem palivovej nádrže
Audi S3 55 l
Max. rýchlosť
Audi S3 250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
Audi S3 4,8 s
Kombinovaná - normovaná
Audi S3 7,8 l/100 km
Emisie CO2
Audi S3 178 g/km
Základná cena verzie
Audi S3 od 46 230 €
Audi S3 sedan
Zdroj: ROBO HUBAČ

Verdikt

Pekné malé tuhé športové autíčko, určené nielen pre fanúšikov značky, ale aj športovej jazdy. Ohromilo nás brzdami aj schopnosťou akcelerácie z nuly. Ak by sa vám náhodou málilo, Audi nedávno predstavilo ešte ostrejšiu verziu RS3 s výkonom rovných 400 k.