Dotyková obrazovka infotainmentu MMI Touch je mierne naklonená k vodičovi, pričom k dispozícii sú fyzické tlačidlá systému klimatizácie, čo je dobrá správa pre budúcich majiteľov vozidla. Prístrojový panel je digitálny Audi Virtual Cockpit, multimediálny displej má 10,1-palcovú uhlopriečku a vstavanú navigáciu od Google.

Audi Q4 50 e-tron quattro.
Zdroj: Audi

Architektúra vodičovho pracoviska je výborná, ale v prémiovej triede by som rád videl viac prémiových materiálov. Ich skladba je skôr priemerná, sem-tam oživená klavírnym lakom a chrómovanou lištou. Páčil sa mi „balkónik“ s ovládaním automatickej prevodovky, nie najlepšie skúsenosti mám s dotykovým ovládačom hlasitosti audiosústavy, ktorý môže pôsobiť mierne zmätočne.

S celkovou dĺžkou 4 588 mm je Q4 dlhšie než BMW iX3 alebo Mercedes EQA. Podlaha je do značnej miery rovná, čo pomáha pri preprave troch cestujúcich vzadu, a vnútorná výška je vynikajúca. Kufor má objem 520 litrov, ak sklopíte zadné sedadlá, získate priestor s objemom 1 490 litrov. Pod podlahou batožinového priestoru je miesto na uloženie nabíjacích káblov, nebudú vám teda zavadzať.

Audi Q4 50 e-tron quattro.
Zdroj: Audi

Dynamika automobilu je úžasná, veď výkon 220 kW (299 k) je viac ako slušný, ale má to veľký háčik. Špička je k dispozícii maximálne na 30 sekúnd, aj to len vtedy, ak sú splnené kritériá: teplota vysokonapäťovej batérie musí byť v rozmedzí od 23 do 50 °C a úroveň nabitia viac ako 88 percent. Väčšinu času tak jazdíme s nižším výkonom. Akým? To závisí od vonkajšej teploty, úrovne nabitia a kondície batérie, ako aj od jej fyzikálneho starnutia. Presne tak to uvádza výrobca.

Audi Q4 50 e-tron quattro.
Zdroj: Audi

Niežeby to bolo pri iných elektromobiloch inak, ale Audi to aspoň dáva pod čiaru k technickým údajom. Pri najvyššom výkone by človek mal na stovku z nuly doraziť za 6,2 sekundy, ale keby to bolo aj o sekundu horšie pre nepriaznivé okolité podmienky, stále ide o slušný športový zážitok.

Rozhodne som nikdy nevnímal Q4 50 e-tron ako slabé či pomaly akcelerujúce auto. Hoci využíva koncernovú elektrickú platformu, pôsobí oveľa honosnejším dojmom – až na tie nudné plasty v interiéri. Pohon je výborný.