TESTY Test Audi Q3 Sportback 45 TFSI: Atraktívne a rýchle SUV-kupé má dve hlavné slabiny

03. Pohon 83%

Kompaktné nemecké SUV sme testovali vo verzii 45 TFSI quattro. Ešte donedávna šlo o vrchol ponuky, dnes už túto pozíciu zastáva päťvalcový model RS Q3. Ten má okrúhlych 400 koní. Druhá najsilnejšia odroda si musí vystačiť s dvojlitrom, ktorý produkuje maximálne 169 kW (230 k). Krútiaci moment prepĺňaného benzínu dosahuje vrchol 350 Nm v širokom rozmedzí 1 500 až 4 300 otáčok.

Známy koncernový dvojliter dosahuje v tomto naladení výkon 230 koní.
Známy koncernový dvojliter dosahuje v tomto naladení výkon 230 koní.
Zdroj: Marek Pokrývka

Partnerom motora je štandardne dvojspojková sedemstupňová prevodovka a pohon všetkých kolies. Tento reťazec dáva vozidlu viac než slušnú dynamiku. Na stovku šprintuje Audi podľa oficiálnych údajov už za 6,5 sekundy a takmer sa doťahuje na hot-hatche. Tento dojem nezostal len na papieri. Zážihový štvorvalec má dostatok pary už v nízkom pracovnom tempe, ale to najlepšie zo seba dostáva v stredných otáčkach.

Sportback nemá s týmto srdcom žiaden problém s dynamickou jazdou, potrebuje však navoliť správny režim. Vtedy pekne reaguje na povely šoféra. V bežnom móde sú ale efekty stlačenia plynového pedála vlažné a voľba ekologického nastavenia ich ešte utlmí. Športový profil charakter úplne zmení. Pod plynom znie agregát celkom pekne, no žiadne výrazné tóny od neho nečakajte. Vo všeobecnosti pracuje skôr ticho.

Dvojspojková prevodovka si s motorom väčšinu času dobre rozumie.
Dvojspojková prevodovka si s motorom väčšinu času dobre rozumie.
Zdroj: Marek Pokrývka

Motor výborne spolupracuje so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Tá funguje príjemne rýchlo. Pri zrýchľovaní tam seká „kvalty“ jeden za druhým, ale problém nemá ani s povelmi prostredníctvom pádiel za volantom. Drobným neduhom je občasné trhanie známe z mnohých dvojspojkových ústrojenstiev. Rozbiehanie sa je hladšie než v minulosti, v čom má prsty dlhšie prekĺzavanie spojky.

So službami dvojlitra sme boli spokojní, za svoje služby si ale vie zapýtať príslušnú dávku paliva. V meste treba rátať s dvojcifernou hodnotu. My sme ulicami jazdili za 10,7 litra benzínu na 100 kilometrov, na diaľnici sme dosiahli 9,3-litrový priemer. Ani výsledok 7,7 l/100 km na okresných cestách nie je práve nízky. Špičkové naladenie dvojlitra je teda príjemne silné, ale na druhej strane aj smädné.

Video

Diskusia