04. Podvozok 92%

Daňou za prítomnosť veľkého akumulátora je hmotnosť nemeckého elektromobilu. Aj bez vodiča prekračuje 2,5-tonovú hranicu, podľa európskej normy váži v pohotovostnom stave 2 595 kilogramov. To je naozaj poriadne vysoké číslo. Druhou stranou mince je fakt, že veľká časť z tejto porcie je tvorená batériou a teda položená pomerne nízko pri zemi. Nadváhu modelu e-tron Sportback to čiastočne maskuje.

Elektromobil má sériovo adaptívny vzduchový podvozok.
Zdroj: Marek Pokrývka

Vďaka výhodnej pozícii ťažiska sa Audi nenakláňa tak, ako by sme vzhľadom na parametre čakali. Svoje kilá dokáže vo väčšine situácií pekne upratať. Pri rýchlych zmenách smeru sa síce neskryjú, ale jazdnými vlastnosťami nás SUV-kupé nesklamalo. Vodič si s ním dokáže rýchlu jazdu aj trochu užiť. Podvozok pritom nemá e-tron naladený tvrdo, keďže štandardne disponuje vzduchovým pružením.

Nami testované vozidlo malo príplatkové 21-palcové kolesá s nízkoprofilovým obutím, napriek tomu väčšinu nerovností príjemne tlmilo. Platí to aj pre tie väčšie defekty na ceste. Tie pekne odfiltruje a posádku o nich informuje skôr akusticky než fyzicky. Od pneumatického podvozka však neraz počuť basové zvuky. Dunenie sa prenáša do karosérie, čo v elektrickom tichu vynikne viac než pri spaľovacích autách.

Napriek 21-palcovým ráfikom je SUV veľmi komfortné.
Zdroj: Marek Pokrývka

Výhodou vzduchového pruženia je okrem komfortu aj možnosť regulácie svetlej výšky, ktorá sa dá meniť v rozmedzí 76 milimetrov. V režime offroad dosahuje odstup 207 mm. Na prekonávanie drsného terénu to nie je, ľahších výletov mimo asfaltu sa však e-tron určite báť nemusí. Aj vďaka pohonu všetkých kolies dobre reagujúcemu na zhoršenú adhéziu.