03. Pohon 93%

Audi e-tron ponúka bez ohľadu na karosériu tri varianty pohonu. Na vrchole stojí nedávno predstavený trojmotorový model S, ktorý sa pýši porciou 370 kW (503 k). Okrem toho obsahuje cenník dve verzie s jedným elektromotorom na každej náprave. Označené sú číslami 50 a 55, my sme mali k dispozícii silnejšie z týchto vyhotovení. To má zároveň väčší akumulátor.

Audi techniku veľmi neukazuje, no funguje na jednotku.
Zdroj: Marek Pokrývka

Technika elektrického SUV-kupé dokáže vyprodukovať maximálny výkon 300 kW (408 k) a krútiaci moment 664 Nm. Podľa papiera to stačí na zdolanie stovky v priebehu 5,7 sekundy. Dynamika je objektívne viac než slušná, obzvlášť v mestských rýchlostiach Sportback exceluje. Jeho odpich dokáže potrápiť nejeden hot-hatch. Samozrejme, namiesto rachotiaceho výfuku v ňom počuť len sci-fi bzučanie.

Najmä v športovom režime má elektromobil veľký elán a výborne reaguje na povely plynového pedála. Ďalšie módy jeho reakcie otupujú v mene efektívnejšieho narábania s elektrinou. Samozrejmosťou je rekuperácia brzdnej energie, ktorú možno regulovať pádlami za volantom v troch úrovniach. Po zastavení alebo opätovnom zatlačení na plyn sa pritom nastavenie vráti do východiskového stavu. Keď si teda pred križovatkou “podradíte”, nemusíte následne opäť “radiť nahor”.

So špecifickým voličom prevodovky sa pracuje výborne.
Zdroj: Marek Pokrývka

Asynchrónne elektromotory čerpajú energiu z veľkého akumulátora, ktorý má hrubú kapacitu 95 kilowatthodín. Z toho dokáže využiť 86 kWh. Vďaka lepšej aerodynamike má Sportback mierne vyšší oficiálny dojazd než klasický e-tron, oficiálnu hodnotu 446 km však treba brať s rezervou. Reálne možno na jedno nabitie prejsť okolo troch stoviek kilometrov. Dobrá správa je, že palubný počítač ukazuje zostávajúci dojazd presne a zohľadňuje aj používanie klimatizácie.

Samozrejme, skutočný akčný rádius závisí okrem využívania sekundárnych zariadení primárne od jazdného štýlu a režimu používania. Z toho plynú tiež rôzne údaje spotreby energie. Najmenej potrebuje Audi na vidieckych cestách, kde sme dostali výsledok 19,2 kWh/100 km. Čisto na okreskách teda teoreticky možno prejsť aj vyše 400 kilometrov na jedno nabitie. 

Mestská spotreba nás vzhľadom na parametre prekvapila.
Zdroj: Marek Pokrývka

V meste sme síce pri častom využívaní dynamiky oblizovali tridsiatku, vo finále sme však dosiahli číslo 23,2 kWh na 100 km. To je vzhľadom na parametre elektromobilu veľmi pekné číslo. Najhoršia je preň diaľnica, hoci nami zaznamenaný apetít 30,8 kWh nie je na elektromobil tejto veľkosti zlý. Pri ňom ale najvyšším legálnym tempom 130 km/h neprejde e-tron Sportback bez dobíjania ani 300 km.

Pri elektromobile s takto veľkou batériou je možnosť rýchleho nabíjania úplná nutnosť. Rovnako ako klasický variant ponúka aj SUV-kupé možnosť čerpania energie jednosmerným prúdom cez konektor CCS. Najviac zvládne výkon 155 kW a v priebehu pol hodiny vie reálne načerpať vyše 80% svojej kapacity. Pri nabíjaní striedavým prúdom (max. 11 kW) ale treba rátať s minimálne deviatimi hodinami.