02. Interiér
Audi e-tron jasne predvádza aj vo svojom interiéri, že patrí do roka 2020. V prvom rade minimom fyzických tlačidiel nahradených dotykovými displejmi. SUV-kupé disponuje okrem digitálneho prístrojového panela dvojicou obrazoviek na centrálnej konzole, tie velia infotainmentu a klimatizácii. Ide o rozloženie známe aj z iných modelov štyroch kruhov.
Špecifikom elektromobilu sú okrem ostrých tvarov palubnej dosky aj dva malé asymetricky tvarované displeje umiestnené vo dverách. Ukazujú pohľady spätných kamier. Majú kvalitný obraz a výborne sa vysporiadajú aj so zlými svetelnými podmienkami, dobrý prehľad o dianí za autom dávajú vodičovi dokonca aj počas daždivej noci. Na rozdiel od klasických zrkadiel sa pritom na ne nemusíte pozerať cez kvapkami pokryté okno.
Do obrazoviek nahrádzajúcich spätné zrkadlá integrovalo Audi aj systém kontrolujúci mŕtvy uhol, podľa situácie vodiča upozorní žltým alebo červeným rámom (svietiacim alebo blikajúcim). Ten sme počas jazdy periférne dobre vnímali. Ingolstadt sa s týmto prvkom evidentne pohral, napriek tomu by sme si ho do e-tronu nekúpili. Nejde pritom len o príplatok zhruba 1 700 eur.
Kamery by sme ideálne umiestnili mimo zorné pole vodiča, pri jazde sme sa totiž často pozreli na ne namiesto príslušných displejov. Tie sú podľa nás trochu malé a navyše nízko položené, takže vyžadujú v praxi viac práce očami než bežné “spätiaky”. Pre ich pozíciu sme si ich okrem toho občas prekryli ľavou rukou. A hoci si ich možno nastaviť, pri parkovaní neposkytujú taký dobrý prehľad o situácii ako zrkadlá. Prispieva k tomu nemennosť obrazu pri pohyboch hlavou.
Na kamerovú techniku sme si síce postupne trochu zvykli, no uprednostňujeme klasiku. Dobrý rozhľad je totiž základným pilierom bezpečnosti. Virtuálne spätné zrkadlá ale boli len čerešničkou na torte bohatého technologického arzenálu, ktorý sa sústreďuje na centrálnych displejoch s výraznou haptickou odozvou. V e-trone sme našli on-line funkcie, štyri prispôsobiteľné kamery či komunikačné kanály so smartfónom.
Audi nás neprekvapilo ani špičkovým dielenským vyhotovením a použitými materiálmi. V testovanej verzii vybavenej rozšíreným koženým čalúnením z neho luxus priam sálal, na aute sme v tomto smere našli len jedinú chybičku. Lakťová opierka vo vysunutom stave spôsobovala vŕzganie plastu pod ňou. Bola to malý chybička krásy na centrálnom tuneli, ktorý obsahuje viacero priečinkov na odloženie drobností.
Z hľadiska priestrannosti je na tom e-tron dobre. Na väčší typ Q7 síce objemnosťou nemá, ale pre bežne vysokú posádku ponúka miesta dostatok vo všetkých smeroch. Klesajúca strecha vzadu ubrala minimum miesta na hlavu. Pohodlne sa sem zmestia aj dospeláci s konfekčnou výškou, pričom Sportback nejako zásadne neokresal ani objem batožinového priestoru.
V štandardnej konfigurácii ponúka elektromobil 615 litrov, úprava zadnej časti teda ubrala 45 l. Rozdiel narastá po sklopení zadných sedadiel. No k dispozícii je stále 1 655 litrov, čo rozhodne nie je málo. Pod podlahou pritom zostalo miesto na náradie i rezervné koleso. Dodatočnú kabeláž sem pchať netreba, Audi e-tron má totiž ešte 60-litrovú schránku pod prednou kapotou ako stvorenú na toto príslušensvo. Obmedzená praktickosť teda pri tomto elektrickom SUV-kupé nehrozí.