Audi e-tron Sportback 55 S-line.

Testy Test | Audi e-tron Sportback 55: Príťažlivý elektromobil, ktorý hrá na všetky správne struny

Celkové hodnotenie
Plusy
  • exteriérový a interiérový dizajn
  • výkonný pohonný systém
  • široké možnosti nabíjania
Mínusy
  • prémiová kúpna cena
Foto: Marek Pokrývka
Plusy
  • exteriérový a interiérový dizajn
  • výkonný pohonný systém
  • široké možnosti nabíjania
Mínusy
  • prémiová kúpna cena

31.12. 2020 12:00 Elektrinou poháňané SUV-kupé láka na štýlový dizajn, luxusný a priestranný interiér, moderné technológie i pohon disponujúci vysokým výkonom a veľkou batériou umožňujúcou rýchle nabíjanie. Má aj nejaké nedostatky?

01. Exteriér 92%

Na vlak elektromobility naskočili počas ostatnej dekády mnohé značky, vrátane tej z nemeckého Ingolstadtu. Audi vypustilo do expandujúceho segmentu SUV označené jednoducho e-tron. Jeho konvenčnú verziu časom rozšíril variant Sportback, ktorého prívlastok naznačuje dynamický tvar karosérie. Tento model sme mali možnosť nedávno otestovať s prostrednou technikou z troch ponúkaných.

Štyri kruhy dali svojmu prvému masovému elektromobilu špecifický dizajn s futuristickým nádychom a verzia s nádychom siluety kupé ho pekne okorenila. Samozrejme, jej hlavným špecifikom je strecha klesajúca smerom dozadu. Vďaka nej viac vynikajú svalnaté blatníky, ale tiež pekné koncové LED svetlá zastrešené decentným spojlerom. K športovejšiemu vzhľadu prispievajú aj upravené nárazníky.

Klesajúca strecha pekne zvýraznila futuristické črty karosérie.
Klesajúca strecha pekne zvýraznila futuristické črty karosérie.
Zdroj: Marek Pokrývka

Nami testované vozidlo bolo okrem výraznej grafiky vybavené balíkom S-line a príplatkovými 21-palcovými diskami kolies s aerodynamickým dizajnom. Navyše malo tiež excelentne fungujúce svetlomety LED Matrix a tzv. virtuálne spätné zrkadlá. Tie klasické v mene aerodynamiky nahradili kamery na tenkých nožičkách. Išlo o detail, ktorý prispel k high-tech fazóne vozidla.

Ďalším prvkom dýchajúcim modernou érou sú dvierka nabíjania, ktoré sa po stlačení tlačidla pomocou elektriny efektne vyklopia. Audi e-tron ich pritom v skúšanej forme malo hneď dve. Štandardnú zásuvku na strane vodiča môže za príplatok doplniť symetricky umiestnený port na pravom boku, ktorý však ponúkne len pomalšie nabíjanie striedavým prúdom. Súčasné čerpanie šťavy z oboch strán možné nie je.

Video

Diskusia