Tonale je z exponovaného segmentu C-SUV a má zvláštny hybridný pohon. Mohli by sme ho pre malý, len 0,8 kWh akumulátor nazvať mild hybrid, ale na rozdiel od všetkých ostatných mild hybridov dokáže Tonale jazdiť krátko aj čisto na elektrinu ako hybrid. Samozrejme, že takto prejdená vzdialenosť nie je dlhšia ako jeden a pol kilometra, ale aj to sa ráta. Pri parkovaní a cúvaní je stále využívaný len elektrický motor, ktorý má malý výkon 15 kW, takže akékoľvek stlačenie plynového pedála okamžite prebudí spaľovací agregát: turbodúchadlom (premenlivá geometria lopatiek) preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom jeden a pol litra. Predné kolesá sú poháňané cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku (olej).
Výkonnejšia verzia (160 koní), ktorú máme v rukách, je odlišná od základnej (130 koní) len premenlivou geometriou turba. Tonale jazdí svižne, čisto, priateľsky – čo sa nám naozaj páči, ale uši sa nám nebudú červenať z čírej radosti z jazdy ako v Giulii alebo Stelviu. Podvozok je zo stránky kinematiky výborný. Vpredu priečne ramená a vzpery McPherson, vzadu viacprvkové zavesenia. Tuhosť skeletu, jeho vystuženie okolo pomocných rámov a tvrdé silentbloky zaručujú veľmi presné vedenie vozidla, Tonale sa nehanbí za svoju tvrdosť. Len pri zábave sa javí riadenie ako príliš ľahké a vyladené tak, aby poskytovalo malú spätnú väzbu. Športovému naladeniu podvozka by sa hodilo aj tuhšie riadenie. Hoci v režime Dynamic zaisťuje lepšiu spätnú väzbu.
Viac fotiek z testu nájdete v galérii
Interiér je pomerne minimalistický, ale nie v takom rozsahu ako najnovšie kabíny Volvo, ani sa až tak veľmi nespolieha na poškriabateľné klavírne laky ako nemeckí rivali. Pribudlo niekoľko noviniek, ako digitálny displej vodiča a centrálna dotyková obrazovka, ale štýlový priestor je vylepšený prvkami, ktoré boli vyzdvihnuté priamo z väčších modelov Giulia a Stelvio. Najpozoruhodnejší je trojramenný volant (Veloce) s veľkými kovovými páčkami na stĺpiku riadenia. Obsluhovať nimi prevodovku je príjemné, ale pri snahe použiť zbytočne krátke páčky smeroviek a stieračov jedným prstom, prekážajú.
Tonale používa rovnakú 10,25-palcovú centrálnu dotykovú obrazovku ako Maserati MC20, Fiat 500 alebo Jeep Avenger. V operačnom systéme založenom na Androide sa ľahko orientuje.
Továrenská spotreba je 6,2 l/100 km, nám sa priemer ustálil na 6,6 litra. Základné Tonale sa predáva za 35 500 eur, naša výkonnejšia verzia v špičkovej výbave Veloce stála 45 000. Umelecký dojem z veľkomestského štýlu to však nekazí, utopiť ju v blate poľných ciest nie je jej primárnym želaním, lebo sa spolieha len na predné kolesá.
motor a pohonný systém | Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | benzínový prepĺňaný štvorvalec + elektromotor |
Zdvihový objem | 1 469 cm3 |
Max. výkon (benzínový motor) | 118 kW / 160 k |
Max. krútiaci moment (benzínový motor) | 240 Nm |
Max. výkon (elektromotor) | 15 kW / 20 k |
Palivo | benzínový motor |
Pohon | predná náprava |
Prevodovka | 7-stupňová dvojspojková prevodovka |
rozmery, hmotnosti a objemy | Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 |
---|---|
Dĺžka | 4 528 mm |
Šírka | 1 835 mm |
Výška | 1 601 mm |
Rázvor náprav | 2 636 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 525 kg |
Objem batožinového priestoru | 500 / 1 550 l |
jazdné výkony | Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 |
---|---|
Max. rýchlosť | 212 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,8 s |
spotreba | Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 6,2 l/100 km |
emisie | Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 |
---|---|
Emisie CO2 | 130 - 142 g/km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 |
---|---|
Základná cena modelu | od 45 000 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | benzínový prepĺňaný štvorvalec + elektromotor |
Zdvihový objem | |
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | 1 469 cm3 |
Max. výkon (benzínový motor) | |
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | 118 kW / 160 k |
Max. krútiaci moment (benzínový motor) | |
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | 240 Nm |
Max. výkon (elektromotor) | |
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | 15 kW / 20 k |
Palivo | |
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | benzínový motor |
Pohon | |
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | predná náprava |
Prevodovka | |
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | 7-stupňová dvojspojková prevodovka |
Dĺžka | |
---|---|
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | 4 528 mm |
Šírka | |
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | 1 835 mm |
Výška | |
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | 1 601 mm |
Rázvor náprav | |
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | 2 636 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | 1 525 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | 500 / 1 550 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | 212 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | 8,8 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | 6,2 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | 130 - 142 g/km |
Základná cena modelu | |
---|---|
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 | od 45 000 € |