Tonale je z exponovaného segmentu C-SUV a má zvláštny hybridný pohon. Mohli by sme ho pre malý, len 0,8 kWh akumulátor nazvať mild hybrid, ale na rozdiel od všetkých ostatných mild hybridov dokáže Tonale jazdiť krátko aj čisto na elektrinu ako hybrid. Samozrejme, že takto prejdená vzdialenosť nie je dlhšia ako jeden a pol kilometra, ale aj to sa ráta. Pri parkovaní a cúvaní je stále využívaný len elektrický motor, ktorý má malý výkon 15 kW, takže akékoľvek stlačenie plynového pedála okamžite prebudí spaľovací agregát: turbodúchadlom (premenlivá geometria lopatiek) preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom jeden a pol litra. Predné kolesá sú poháňané cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku (olej).

Svetlá sú úzke aj vzadu. Taktiež sa tu nachádza výrazný difúzor.
Zdroj: Robo Hubač

Výkonnejšia verzia (160 koní), ktorú máme v rukách, je odlišná od základnej (130 koní) len premenlivou geometriou turba. Tonale jazdí svižne, čisto, priateľsky – čo sa nám naozaj páči, ale uši sa nám nebudú červenať z čírej radosti z jazdy ako v Giulii alebo Stelviu. Podvozok je zo stránky kinematiky výborný. Vpredu priečne ramená a vzpery McPherson, vzadu viacprvkové zavesenia. Tuhosť skeletu, jeho vystuženie okolo pomocných rámov a tvrdé silentbloky zaručujú veľmi presné vedenie vozidla, Tonale sa nehanbí za svoju tvrdosť. Len pri zábave sa javí riadenie ako príliš ľahké a vyladené tak, aby poskytovalo malú spätnú väzbu. Športovému naladeniu podvozka by sa hodilo aj tuhšie riadenie. Hoci v režime Dynamic zaisťuje lepšiu spätnú väzbu.

Viac fotiek z testu nájdete v galérii

Dizajnovo nápaditý interiér. Alfa je však známa šialenou kombináciou kvalitných a oku aj dotyku lahodiacim materiálom s menej kvalitnými. Plast vo výplniach dverí určite nezodpovedá cenovej hladine auta. Ale kovová lišta (v noci nasvietená) vyzerá luxusne.
Zdroj: Robo Hubač

Interiér je pomerne minimalistický, ale nie v takom rozsahu ako najnovšie kabíny Volvo, ani sa až tak veľmi nespolieha na poškriabateľné klavírne laky ako nemeckí rivali. Pribudlo niekoľko noviniek, ako digitálny displej vodiča a centrálna dotyková obrazovka, ale štýlový priestor je vylepšený prvkami, ktoré boli vyzdvihnuté priamo z väčších modelov Giulia a Stelvio. Najpozoruhodnejší je trojramenný volant (Veloce) s veľkými kovovými páčkami na stĺpiku riadenia. Obsluhovať nimi prevodovku je príjemné, ale pri snahe použiť zbytočne krátke páčky smeroviek a stieračov jedným prstom, prekážajú.

12,3-palcový digitálny prístrojový panel možno nakonfigurovať s tromi jedinečnými vzhľadmi. Uprostred práve vidno signalizáciu elektrického pohonu (modrý blesk).
Zdroj: Robo Hubač

Tonale používa rovnakú 10,25-palcovú centrálnu dotykovú obrazovku ako Maserati MC20, Fiat 500 alebo Jeep Avenger. V operačnom systéme založenom na Androide sa ľahko orientuje.

Vzadu je slušný priestor pre hlavu a kolená, no sedadlá sú ploché a operadlá vzpriamené.
Zdroj: Robo Hubač

Továrenská spotreba je 6,2 l/100 km, nám sa priemer ustálil na 6,6 litra. Základné Tonale sa predáva za 35 500 eur, naša výkonnejšia verzia v špičkovej výbave Veloce stála 45 000. Umelecký dojem z veľkomestského štýlu to však nekazí, utopiť ju v blate poľných ciest nie je jej primárnym želaním, lebo sa spolieha len na predné kolesá.

motor a pohonný systém Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5
Usporiadanie a počet valcov benzínový prepĺňaný štvorvalec + elektromotor
Zdvihový objem 1 469 cm3
Max. výkon (benzínový motor) 118 kW / 160 k
Max. krútiaci moment (benzínový motor) 240 Nm
Max. výkon (elektromotor) 15 kW / 20 k
Palivo benzínový motor
Pohon predná náprava
Prevodovka 7-stupňová dvojspojková prevodovka
rozmery, hmotnosti a objemy Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5
Dĺžka 4 528 mm
Šírka 1 835 mm
Výška 1 601 mm
Rázvor náprav 2 636 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 525 kg
Objem batožinového priestoru 500 / 1 550 l
jazdné výkony Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5
Max. rýchlosť 212 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,8 s
spotreba Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5
Kombinovaná - normovaná 6,2 l/100 km
emisie Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5
Emisie CO2 130 - 142 g/km
aktuálne cenníkové ceny s dph Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5
Základná cena modelu od 45 000 €
Usporiadanie a počet valcov
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 benzínový prepĺňaný štvorvalec + elektromotor
Zdvihový objem
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 1 469 cm3
Max. výkon (benzínový motor)
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 118 kW / 160 k
Max. krútiaci moment (benzínový motor)
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 240 Nm
Max. výkon (elektromotor)
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 15 kW / 20 k
Palivo
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 benzínový motor
Pohon
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 predná náprava
Prevodovka
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 7-stupňová dvojspojková prevodovka
Dĺžka
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 4 528 mm
Šírka
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 1 835 mm
Výška
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 1 601 mm
Rázvor náprav
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 2 636 mm
Pohotovostná hmotnosť
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 1 525 kg
Objem batožinového priestoru
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 500 / 1 550 l
Max. rýchlosť
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 212 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 8,8 s
Kombinovaná - normovaná
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 6,2 l/100 km
Emisie CO2
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 130 - 142 g/km
Základná cena modelu
Alfa Romeo Tonale Veloce 1,5 od 45 000 €