Tonale, ktoré som mala možnosť testovať, je medzi všetkými verziami modelu, tým menej výkonným. Štvorvalcový benzínový motor s objemom 1496 cm3 spolupracuje s elektromotorom a ponúka výkon 96 kW (130 k). Koní nie je veľmi nazvyš, ale na moje cesty pohodlne postačovali , prevažne sama a bez batožiny. V radoch Alfa Romeo je Tonale prvým s hybridným motorom. Poháňaná je iba predná náprava a radenie rýchlostí zabezpečuje 7-stupňová automatická prevodovka.
Režim EV, teda elektrickú jazdu, som zaznamenala pri presune rýchlosťou do 20 km/h, kedy auto využívalo iba elektromotor, alebo napríklad pri státí. Zaujímavé je, že keď som pri zastavení stlačila brzdový pedál naplno, auto sa následne pohlo až po použití plynového pedála. Nestačilo iba dať nohu dole z brzdového pedála, tak, ako tomu bežne býva pri autách s automatickou prevodovkou. Priemerná spotreba , ktorú som dosahovala kombinovanou jazdnou, bola 7,6 l/100 km. Viac fotiek nájdete v galérii.
"Edizione Speciale" spoznáme podľa loga na blatníkoch, červených brzdových strmeňov Brembo a podľa 20-palcových kolies, na ktorých je mimochodom auto príliš tvrdé, určite by som volila menší rozmer disku. Na pohľad je Tonale pekné a elegantné, aj modrá metalíza mu svedčí. Kufor pojme slušných 500 litrov a má aj dvojité dno. Nakladacia hrana je v rovine s plochou batožinového priestoru a praktický je aj tunel na prevážanie dlhého nákladu, umiestnený v zadnom rade sedadiel.
Full-LED Matrix svetlomety svietili veľmi pekne a aj vykresľovanie prekážok bolo včasné. Pri otváraní kapoty poteší, že je uchytená teleskopickými tlmičmi, pri nastupovaní do auta zasa potešia prekryté nastupovacie prahy. Interiér crossoveru ladený do tmavej farby pôsobí temným a intímnym dojmom. Všetko vyzeralo kvalitne, elegantne, ale zároveň pomerne jednoducho. Väčšinou platí, že v jednoduchosti je krása, ale v prípade Alfa Romeo, by som možno čakala v interiéri výraznejšie dizajnové prvky.