Mnohí hybridnej Toyote Yaris donedávna vyčítali, že je autom, ktoré si ľudia kupujú hlavne na základe racionálneho rozhodnutia, nie srdcom. Bolo efektívne a na svoje rozmery aj pomerne priestranné, no európsku klientelu dizajnom či jazdnými vlastnosťami nenadchýnalo. Dnes sú emócie v móde a kúpiť si auto len kvôli hlasu rozumu, to sa príliš nenosí. Japonci si to dobre uvedomujú a tak Yaris prešiel výraznou premenou.

Toyota Yaris Hybrid (2020) vs. Toyota Yaris Hybrid (2017).
Zdroj: Filip Kadlečík

V porovnaní s predchodcom je štvrtá generácia kratšia o 5 mm, čo je dnes nevídané. Ku zmenšeniu došlo aj čo sa výšky týka a to o citeľných 40 mm. Na druhú stranu, šírka rástla výrazne - rovno o 50 mm. Mal som možnosť Yaris IV. priamo porovnať s Yarisom III., novinka pôsobí dynamickejšie, no o niečo menej elegantne. Toyota sa tu už nehrá na striedmosť.

Ostro rezané full-LED svetlomety siahajú takmer až k mohutne klenutým predným blatníkom. Výrazne tvarovaný predný nárazník s veľkou čelnou maskou je ďalším prvkom do partie športových elementov vozidla. To isté platí aj o zadnej časti, ktorá má taktiež kypré tvary a nápadité svetlomety. Dizajnu tohto vozidla vytýkam len bočnú líniu, ktorá je v záujme udržania vnútorného priestoru na rozumnej úrovni ukončená akosi neprirodzene.

Toyota Yaris Hybrid (2020) vs. Toyota Yaris Hybrid (2017).
Zdroj: Filip Kadlečík

Nepáči sa mi ani červená lišta nalepená medzi koncovými svetlami, ktorá má lacným spôsobom evokovať stále moderné prepojené zadné svetlá. Toto auto má podľa mňa dosť imidžu a charakteru, aby sa na nič nemuselo hrať.

 Kabína pôsobí v porovnaní s minulosťou menej vzdušným dojmom, je o čosi nižšia a o niečo menej priestoru pocitovo ponúka v pozdĺžnom smere aj druhý rad sedadiel. Kufor sa v podstate nezmenil, stále ponúka 286 litrov. Na dnešnú dobu sú tu priestorové pomery štandardné.

Toyota Yaris Hybrid (2020).
Zdroj: Filip Kadlečík

Páči sa mi, že v tomto aute sedím v lepšej šoférskej pozícii. Starší Yaris neumožňoval byť tak nízko pri zemi, i keď treba povedať, že aj novinka by mohla vodičovi umožniť spustiť sa ešte nižšie. Čo sa palubovky a všetkých jej komponentov týka, tie si zaslúžia len pochvalu. Volant je výborne tvarovaný, má rozumne usporiadané tlačidlá, nápaditá virtuálna prístrojovka je zasa veľmi prehľadná. V testovanej Premiere Edition môj prehľad o stave vozidla zlepšoval aj podarený head-up displej premietaný priamo na čelné sklo. V prípade môjho testovania práve počas nakrúcania videa head-up displej vypadol, inak však slúžil dobre a po reštarte vozidla nabehol. Ani Toyota neregistruje žiadne problémy s head-up displejom Yarisu.

Toyota Yaris Hybrid (2017).
Zdroj: Filip Kadlečík
Toyota Yaris Hybrid (2020).
Zdroj: Filip Kadlečík

Centrálnu obrazovku a jej infotainment môžete poznať už z iných modelov značky. Ide o štandardné riešenie, na ktoré je spoľah. Musím však vyzdvihnúť fakt, že Toyota vodičovi dopriala možnosť čiastočného hardvérového ovládania systému a najmä samostatný panel klimatizácie.

S dotykovými riešeniami sa v novej generácii Yarisu šetrí a to ma teší. Aj vďaka tomu je bezpečnejší. V tomto smere napríklad vyniká aj centrálnym airbagom, ktorý v prípade nehody vytvorí bezpečnú zábranu medzi vodičom a spolujazdcom.

Toyota Yaris Hybrid (2020).
Zdroj: Filip Kadlečík

Perličkou na záver je prítomnosť množstva šikovných odkladacích priestorov, kam môžete položiť svoje smart zariadenia. V Premiere Edition dokonca nájdete aj bezdrôtovú nabíjačku. Mimochodom, testované vozidlo s cenovkou na úrovni 20 440 eur môže na prvý pohľad pôsobiť draho. V skutočnosti však v podobnej cenovej hladine viete kúpiť aj viacerých konkurentov, tí však až na Renault Clio neponúkajú podobne sofistikovaný pohon. Preto by som cenu tohto vozidla označil za rozumnú a adekvátnu.