Interiér

Tradične silnou stránkou Volkswagenu je najmä dobrý manažment priestoru v kabíne. Cestujúci na zadných sedadlách majú k dispozícii priehrštia miesta. Tu sa ukazujú výhody menej atraktívnych, no praktickejších proporcií vozidla. Napriek takmer identickým rozmerom ponúka Tiguan v interiéri o čosi viac miesta. Avšak rozhodne sa nedá povedať, že by v Tucsone bolo miesta málo.

Hyundai Tucson 1.6 CRDi DCT7 4x4 Premium.
Zdroj: Auto Bild
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 110 kW (150 k) DSG7 4Motion Elegance.
Zdroj: Auto Bild

Sedadlá Tiguanu sú ako vystrihnuté z vyššej kategórie automobilov. Ponúka množstvo nastavení, sú dobré aj z pohľadu materiálov. Ako keby ani nepatrili vozidlu kompaktnej triedy. Sedadlá Tucsonu sú o niečo jednoduchšie, no všimnite si zaujímavú vychytávku - kreslo spolujazdca sa vďaka rozumne umiestneným ovládacím prvkom dá nastavovať aj z pozície vodiča či pasažiera v druhom rade sedadiel.

Hyundai síce má jednoduchšie sedadlá, no v kabíne absolútne vyniká kvalitou spracovania. Ani pri jazde po dlažobných kockách historického centra mesta sa v jeho kabíne nič netrasie a neozývajú sa žiadne rušivé zvuky. Volkswagen bol v tomto ohľade menej suverénny. Napriek tomu však Tucson nakoniec kvalitou v kabíne v porovnaní s Tiguanom zaostáva. Môže za to nadmerná prítomnosť plôch, ktoré sa ľahko poškriabu a celkovo horšou materiálovou skladbou. Cieľ ušetriť čo najviac tu je citeľnejší, než v prípade Volkswagenu. Počas testovania nás napríklad vyslovene hnevalo, že už pri okreskovej 90-tke sa z oblasti dverí začína ozývať citeľný aerodynamický hluk.

Hyundai Tucson 1.6 CRDi DCT7 4x4 Premium.
Zdroj: Auto Bild
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 110 kW (150 k) DSG7 4Motion Elegance.
Zdroj: Auto Bild

Na druhú stranu však treba povedať, že Hyundai Tucson nás kokpitom zaujal. Je futuristický, no jednoduchý a vo viacerých ohľadoch Tiguan prekonáva. Ráta sa nám tu napríklad možnosť v prípade potreby deaktivovať všetkých jazdných asistentov jedným tlačidlom na volante. V teréne sa to môže hodiť a človeku sa nechce odklikávať ich postupne v jednom zo submenu virtuálnej prístrojovky či obrazovky infotainmentu. Presne tak sa to deje v prípade Tiguanu.

Nie všetko je však v Tucsone intuitívnejšie, než v Tiguane. Volkswagen si stále drží klasickú páku prevodovky, s ktorou sa pracuje lepšie, než s tlačidlami Tucsonu. Tie by do budúcnosti rozhodne mohli byť aj väčšie.