Testy Súboj roka: BMW M5 proti AMG E63 S+

Foto: redakcia AUTO BILD

26.12. 2018 9:00 Po AMG aj BMW M5 teraz sériovo ponúka pohon všetkých kolies. To ho určite robí bezpečnejším, či však aj lepším, to ukázal náš test.

To najdôležitejšie musíme povedať hneď na začiatku. Pravoverní fanúšikovia M5 sa môžu pokojne nadýchnuť: pohon 4x4 sa dá vypnúť. A ide to celkom jednoducho, v M xDrive menu sa dá prepnúť z režimu 4WD cez 4WD Sport na 2WD, a už aj drie výkon 600 koní len zadné gumy. Zábava sa môže začať.

Takto ich uvidíme my ostatní – odzadu! BMW s dvoma dvojitými výfukmi, AMG s falošnými koncovkami, tie pravé sú až za nimi
Takto ich uvidíme my ostatní – odzadu! BMW s dvoma dvojitými výfukmi, AMG s falošnými koncovkami, tie pravé sú až za nimi
Zdroj: redakcia AUTO BILD

Ale pekne po poriadku. BMW teda predstavilo novú M5. Číslo šesť prichádza s motorom 4,4 V8 Bi-turbo a s výkonom 600 koní. K tomu je tu, okrem pohonu 4x4 a 8-stupňového automatu namiesto dvojspojkovej prevodovky, ešte ďalšia dôležitá novinka.

Nároku na pána revíru stojí BMW, nalakovaného modrou metalízou Marina Bay, v ceste aj starý protivník: AMG E 63 vo verzii S+. Poháňa ho motor 4,0 V8 Bi-turbo s výkonom 612 koní, 9-stupňovým automatom (s mokrou spojkou na rozbeh) a, samozrejme, s pohonom všetkých kolies.

Diamantovo biele AMG v porovnaní s BMW vyzerá mocnejšie. To však podporujú aj jeho reálne schopnosti: E 63 S šprintuje z 0 na 100 km/h za neuveriteľných 3,3 sekundy a ešte neuveriteľnejších 10,9 s na rýchlosť 200 km/h. Motor V8 trúbi a duní, nikdy však nehučí len tak tupo navôkol. Dá sa ešte viac? Áno, takmer: BMW to zvláda za 3,3 a 10,5 sekundy.

Podobne ako v AMG pôsobí šialené zrýchlenie takmer nereálne, mohutné limuzíny vystreľujú vpred akoby bez námahy. Motor V8 znie nahnevane a chrapľavo, nikdy nie je nervózny či príliš hlučný. Na obidvoch autách sme si všimli skvelú trakciu, obidve dokážu premeniť brachiálny výkon svojich motorov V8 na zrýchlenie – pohon 4x4 má teda aj svoje výhody.

M5 s pohonom 4x4 v drifte? Dá sa to, pretože chytrí chlapci z BMW M mysleli aj na pohon len zadnej nápravy presne ako ich nemenej šikovní kolegovia z AMG. E 63 S má naprogramovaný aj driftovací režim
M5 s pohonom 4x4 v drifte? Dá sa to, pretože chytrí chlapci z BMW M mysleli aj na pohon len zadnej nápravy presne ako ich nemenej šikovní kolegovia z AMG. E 63 S má naprogramovaný aj driftovací režim
Zdroj: redakcia AUTO BILD

Obidve majú pohon nastavený viac dozadu, dajú sa však mnohonásobne prestavovať. AMG má kvôli zábave na palube rovno naprogramovaný aj pretekársky a okruhový režim jazdy. K pretekárskemu patrí aj driftovací režim, vtedy jazdí aj E 63 S ako čistá „zadnokolka“. A veru to aj funguje. AMG však medzičasom dobre zvláda aj zákruty. Vďaka citlivému riadeniu zatáča E 63 do zákrut pekne plynulo. Veľká limuzína, ktorá váži dve tony, dokáže byť neskutočne rýchla, a pritom nikdy zbytočne nervózna.


Ďalšie fotografie nájdete v galérii


V BMW ľahšom o 100 kilogramov prekvapí najskôr jemnejšie reagujúci podvozok, AMG ho v modeli E 63 nastavila viac nekompromisne. Napriek tomu pôsobí M5 hektickejším dojmom než E 63 S, jedovito a hryzavo, pre vodiča je väčšou výzvou. Nanajvýš precízne riadenie pôsobí na náš vkus trochu príliš nervóznym dojmom, automatika na želanie hádže jednotlivé stupne rýchlosťou blesku, násilný motor V8 má navrchu ešte o čosi viac sily než AMG.

Počas brzdenia z rýchlosti 100 km/h stojí M5 so zahriatymi brzdami po 32,0 a AMG po 34,4 metroch, obidve sú pritom vybavené keramickými kotúčmi. Hodina pravdy prichádza na okruhu Contidrom, našom referenčnom okruhu: AMG E 63 S zvláda najrýchlejšie kolo za 1:31,46 min., BMW M5 je s časom 1:31,08 rýchlejšie takmer o štyri desatiny. A to v režime s pohonom všetkých kolies!

Súboj roka: BMW M5 proti AMG E63 S+
Zdroj: redakcia AUTO BILD
Súboj roka: BMW M5 proti AMG E63 S+
Zdroj: redakcia AUTO BILD
Zdroj: Redakcia AUTO BILD

Video

Diskusia