Test Mercedes GLC Coupé

Testy Test Mercedes GLC Coupé: Imidž predáva

Foto: Marek Pokrývka

12.1. 2017 19:36 Do redakčnej garáže sme pozvali štýlovú novinku, ktorá vyniká svojim dizajnom. Je lepšia než konvenčný brat?

Vzhľadom na stúpajúci počet zástupcov segmentu SUV nie je prekvapením, že sa výrobcovia snažia z rozrastajúceho sa stáda svoje produkty trochu vyčleniť. Stále populárnejšou cestou je skosenie zadnej časti. Mercedes-Benz tento recept použil pri úspešnom type GLE Coupé ešte v roku 2014 a vlani ho zopakoval pri triede GLC. Jej extravagantnejšie tvarovanú verziu prezentoval v New Yorku.

Mercedes GLC250d Coupé stojí o 4,5 tisíca viac než klasické SUV tejto triedy
Mercedes GLC250d Coupé stojí o 4,5 tisíca viac než klasické SUV tejto triedy
Zdroj: Marek Pokrývka

Podobne ako jeho väčší súrodenec nie je táto novinka vyvinutá na zelenej lúke, s konvenčne tvarovaným východiskovým vozidlom má mnoho spoločného. No rozdiely sa nekončia pri zníženej streche. Odlišností medzi dvojicou je viac, preto sme trendového nositeľa trojcípej hviezdy pozvali do redakčnej garáže. Testu sme podrobili bohato vybavený naftový model.

Novinka má elegantnejší tvar než GLE

Mercedes GLC Coupé už na prvý pohľad vyniká svojim dynamickým dizajnom. Základné línie vozidla skombinovali tvorcovia so siluetou, ktorá v mnohom pripomína luxusnejšieho brata. Ide najmä o zadnú časť. Sem fabrika montuje na pohľad kompletne identické svetlá, ktoré však nespája spoločný pochrómovaný pásik. Lesklé „obočie“ nad pásmi diód zostalo tentokrát rozdelené.

Vozidlo v mnohom pripomína luxusnejšieho brata, najmä zadnou časťou
Vozidlo v mnohom pripomína luxusnejšieho brata, najmä zadnou časťou
Zdroj: Marek Pokrývka

Klesanie strechy vyriešili dizajnéri v tomto prípade trochu lepšie než pri väčšom súrodencovi, najmä z boku nepôsobia línie automobilu tak napuchnuto. Karoséria má o niečo elegantnejší tvar. Na druhej strane sa aj vďaka skromnejším rozmerom nemôže pochváliť takým „mačo efektom“ a svalnatou figúrou ako GLE Coupé. Zároveň podstatne tichšie komunikuje finančné zázemie majiteľa.

Napriek skromnejšiemu charakteru tento model vo vnútri o nič neprichádza. Interiérová koncepcia triedy GLC zostala takmer stopercentne zachovaná: z pohľadu vodiča rozdiel medzi dvomi vyhotoveniami tohto typu neuhádnete a neprezradí ju ani naštartovanie. Konštruktéri totiž na grafika palubného počítača evidentne omylom zabudli obrázok východiskového vozidla. Centrálny multimediálny systém Comand Online už disponuje správnou grafikou novinky.

Najlepším identifikátorom konkrétnej verzie je pohľad do vnútorné spätného zrkadla: zadné okno ponúka výhľad na úrovni tankového priezoru. Našťastie, okrem dostatočne veľkých vonkajších odrazových plôch to pomáha suplovať aj kamerový systém. Ten je jedným z mnohých príplatkových prvkov. Vybavenie môže byť bohaté, pričom dielenské spracovanie je na špičkovej úrovni.

Interiérová koncepcia automobilu zostala takmer stopercentne zachovaná
Interiérová koncepcia automobilu zostala takmer stopercentne zachovaná
Zdroj: Marek Pokrývka

Samozrejme, z hľadiska priestorových pomerov k istým zmenám došlo. Miesto na zadných sedadlách sa podľa očakávania scvrklo, ale stále sa sem komfortne zmestí dvojica bežne vysokých dospelých. Počítať môžu aj s drobnou priestorovou rezervou. Klesajúca strecha však vzadu vytvára dojem tmavej kutice, okrem toho robí problém pri nastupovaní. Aj batožinový priestor sa zmenšil. Jeho objem 500 litrov je dostatočný, no časť z neho sa skrýva pod dvojitým dnom. Naoko tak pôsobí plytko.

Dostatočne rýchle a pohodlné SUV-kupé

Veko kufra testovaného vozidla nieslo označenie GLC 250d 4Matic. Pod kapotou teda pracoval rovnaký motor, aký sme skúšali aj pri konvenčnom variante tejto triedy. Ide o 2,1-litrový turbodiesel s výkonom 150 kW (204 k) a nadpriemerným krútiacim momentom 500 Nm. Veľkú porciu sily štandardne prenáša do deväťstupňovej samočinnej prevodovky, ktorá ju posiela na všetky štyri kolesá.

Mercedes dokáže byť s týmto naftovým štvorvalcom dostatočne rýchly
Mercedes dokáže byť s týmto naftovým štvorvalcom dostatočne rýchly
Zdroj: Marek Pokrývka

Keďže hmotnosť dvojice karosárskych vyhotovení je na chlp rovnaká (1 845 kilogramov), zhodné sú aj dynamické parametre. Pod plynom teda aj Coupé s týmto naftovým motorom dokáže byť dostatočne rýchle. Klasický šprint 0-100 km/h trvá podľa papiera 7,6 sekundy a subjektívny dojem tomu zodpovedá. K dobrým pocitom z techniky prispieva aj dobre pracujúci automat. S malými výnimkami radí veľmi hladko a rýchlo, slušne dokáže reagovať aj na povely pádiel za volantom.

Z hľadiska spotreby sme nečakali prekvapenia a Mercedes nám žiadne nepripravil. Vznetový štvorvalec si pod kapotou SUV-kupé pýta obdobné prídely paliva ako vo východiskovom produkte. V meste sme s ním jazdili za 7,4 l/100 km, na diaľnici vykázal palubný počítač o tri decilitre vyšší výsledok. Vidiecke cesty dokázala novinka brázdiť za 5,8-litrový priemer.

Vzduchový podvozok poskytuje aj na 20-palcových diskoch špičkový komfort
Vzduchový podvozok poskytuje aj na 20-palcových diskoch špičkový komfort
Zdroj: Marek Pokrývka

Rovnako ako pri klasickej triede GLC sme mali k dispozícii exemplár s pneumatickým pružením. Mercedes síce podvozok tohto vozidla naladil o niečo tuhšie, no rozdiel nie je nijak priepastný. Aj na použitých 20-palcových diskoch vzduch poskytuje komfort na špičke segmentu. Stačí pritom zmeniť režim a na scénu nastupuje tvrdšie správanie, ktoré okrem horšieho filtrovania nerovností prináša aj lepšie držanie stopy v zákrutách. Jazdnými vlastnosťami nás novinka nesklamala.

Bez extra vybavenia za 51 870 eur

Na slovenskom trhu sa Mercedes-Benz GLC Coupé tesne zmestil pod úroveň 50-tisíc, tuzemský importér trojcípej hviezdy zaň pýta od 49 950 eur. V porovnaní s konvenčným modelom hovoríme o zhruba 4,5-tisícovom príplatku. Rozdiel však nie je fixný, napríklad pri naftovom šesťvalci presahuje päťtisíc. Nami skúšanú verziu si možno kúpiť za 51 870 eur bez akýchkoľvek opcií.

Medzi najvyššie príplatkové opcie patrí multimediálny systém Comand Online
Medzi najvyššie príplatkové opcie patrí multimediálny systém Comand Online
Zdroj: Marek Pokrývka

Samozrejme, automobil na fotografiách bol od základu vzdialený a zoznam vybavenia sa v jeho prípade poriadne natiahol. Zahŕňal toho naozaj dosť. Za najvyššie čiastky na účte mohol exteriér AMG Line, vzduchový podvozok, balík asistenčných systémov, multimediálny systém Comand Online či inteligentné LED svetlá. Súčet všetkých extra prvkov vyhnal konečnú sumu na 74 712 eur.

Racionálny nezmysel i emocionálny víťaz

Mercedes-Benz GLC Coupé prichádza do predaja približne rok po spustení východiskového vozidla a prináša zásadnú otázku. Je táto štýlová novinka lepšia než konvenčný brat? Racionálne argumenty hovoria jasne, z tohto hľadiska je to nezmysel. Dôvodov je niekoľko. Za citeľne vyššiu cenu predáva trojcípa hviezda stroj, ktorý má menší kufor i priestor na zadných sedadlách. Kto by to chcel...

Rozum hovorí jasne, no pri riadení sa srdcom dostáva GLC Coupé iný rozmer
Rozum hovorí jasne, no pri riadení sa srdcom dostáva GLC Coupé iný rozmer
Zdroj: Marek Pokrývka

No vec má aj druhú stránku. Ak odložíme rozum a začneme sa riadiť srdcom, druhá karosárska verzia tejto triedy dostáva celkom iný rozmer. V porovnaní so súrodencom je to jasný emocionálny víťaz. Imidž momentálne predáva a GLC Coupé v tomto smere boduje: pri zachovaní väčšiny praktických vlastností pôsobí navonok podstatne dynamickejšie. Stojí však väčšia porcia štýlu za 4,5-tisícový príplatok? To už je na zvážení konkrétneho zákazníka a možnostiach jeho peňaženky.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2 143 cm3
Max. výkon
150 kW/204 k
pri otáčkach
3 800/min
Max. krútiaci moment
500 Nm
pri otáčkach
1 600-1 800/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
9-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 732 mm
Šírka
1 890 mm
Výška
1 602 mm
Rázvor náprav
2 873 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 770 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 845 kg
Užitočná hmotnosť
750 kg
Celková hmotnosť
2 520 kg
Objem batožinového priestoru
500/1 400 l
Objem palivovej nádrže
66 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
222 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
7,6 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,2 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,4 l/100 km
Mesto - počas testu
7,4 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,7 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,8 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
143 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 49 950 €
Základná cena verzie
od 51 870 €
Cena testovaného exemplára
74 712 €
Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia