Keď človek vstúpi do Nio ES6, okamžite si napraví názor na čínske automobily. Časy, keď vozidlá z ďalekej Ázie boli iba chabými kópiami európskych modelov sú preč. Interiér typu ES6 totiž zanecháva dobrý dojem. Tu a tam nájdete kožu, prítomné sú aj veľké displeje a množstvo priestoru. Cestovanie v business class pripomína najmä výsuvná podložka na nohy, ktorou disponuje sedadlo spolujazdca. Samozrejme, je pravda, že na úroveň etalónov triedy z dielne Audi či Mercedes-Benz interiér úplne nesiaha, no za približne 60 000 eur by nemuselo ísť ani o zlú kúpu. Nio ES6 by totiž v roku 2022 malo byť dostupné aj v Európe, zatiaľ sa hovorí predovšetkým o Nemecku.

NIO ES6
NIO ES6
Zdroj: NIO

Do roku 2022 je ešte trocha času, takže sa dá ospravedlniť, že kompletne celý infotainment komunikuje len v mandarínskej čínštine. Našinec by mu rozumel len ťažko. Na druhú stranu, viaceré symboly sú tu medzinárodné a tak sme so systémom vedeli pracovať aspoň na základnej úrovni. Ukazuje sa, že ani v tomto ohľade Nio za európskou konkurenciou nemusí výraznejšie zaostávať.

Nio ES6 Performance
  • Pohon - dva elektromotory, všetky kolesá
  • Max. výkon - 400 kW (544 k)
  • Max. krútiaci moment - 725 Nm
  • Najvyššia rýchlosť - 200 km/h
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 4,7 s
  • Kapacita batérie - 70 kWh
  • Dĺžka/ Šírka/ Výška - 4 850/ 1965/ 1731 mm
  • Batožinový priestor - 672/ 1 433 l
  • Cena - približne 60 000 eur

Číňania v prípade Nio ES6 na poli techniky nerobia kompromisy. Celkovo tu posádku stráži až 23-členný arzenál zložený zo senzorov a kamier, informácie z nich využíva 20 pokročilých asistenčných systémov. Okrem funkcií naznačujúcich schopnosť autonómneho riadenia ku nim patrí napríklad parkovací asistent či dohľad nad okolitou premávkou vpredu i zozadu. Asistenčné systémy pochádzajú od európskych dodávateľov, pohon či batériová technika je však striktne čínskeho pôvodu.

NIO ES6
NIO ES6
Zdroj: NIO

Rešpekt budiace stojí na prednej náprave s dvojitými priečnymi ramenami a vzadu využíva viacprvkovú os. Medzi kolesami a samotnou nápravou ešte nájdete štvoricu brzdových kotúčov hrdo nesúcich označenie Brembo. Brzdenie Číňania ani náhodou nepodcenili, zo stovky dokážete úplne zastaviť na vzdialenosti 33,9 metra. To na 2,5-tonové SUV vôbec nie je zlý výkon.