Postupne sme si vyskúšali všetky spomínané modely aj so spaľovacími motormi, no bez mučenia sa musíme priznať, že najväčšiu zábavu počas celého dňa sme zažili – celkom nečakane – nie za volantom športovej Octavie RS, ale v malom SUV Karoq vo verzii Sportline, poháňanom benzínovým motorom. A na tom sme sa zhodli aj s kolegami z konkurenčných slovenských či českých motoristických médií, ktorí sa na tejto vydarenej akcii zúčastnili.
Pomerne krátky Karoq s dravým benzínovým motorom 2,0 TSI sa na ľade pohyboval ako dravá (mierne vyššia) motokára, jeho motor, ktorý znesie aj vyššie otáčky bez reptania, hnal športové esúvečko na druhom a treťom prevodovom stupni z jednej zákruty do druhej ako odtrhnutý z reťaze. Bol tu vyslovene vo svojom revíre. To sme fakt nečakali! Väčší a komfortnejší Kodiaq ani luxusný Superb nám takýto zážitok neposkytli. A už vôbec nie, ak ich poháňal naftový agregát. Ten je určite veľmi vhodný na rýchlu a pritom komótnu jazdu po diaľnici, no na ľade v športovom zápale nedokázal zapáliť iskru v srdci.
Pokračovanie článku na ďalšej strane