TESTY Skloňte sa pred kráľom. Test Mercedes-AMG GT 63 S: Toto je superšport v tele rodinnej limuzíny

03. Pohon 99%

Medzi najväčšie klenoty GT 63 S patrí bezpochyby deväťstupňová samočinná prevodovka s viacplatňovou mokrou spojkou označovaná skratkou MCT. Pracuje výnimočne. Keď treba, pri radení pod plynom pridáva aj adekvátne trhnutie, ktoré vám potom v každom inom aute bude chýbať. Keď sa však len presúvate z bodu A do bodu B, radí nebadane a orientuje sa na maximálny komfort.

Osemvalcové srdce je šperkom beštiálneho AMG
Osemvalcové srdce je šperkom beštiálneho AMG
Zdroj: Filip Kadlečík

 Excelentne sa so samočinnou prevodovkou pracuje práve v manuálnom režime. Môžu za to najmä skvelé páčky na volante, oceňujeme, že v manuálnom móde auto za vás reálne nepreradí, ani keď sa dostanete na strop možných otáčok. Výkon vidlicového biturbo osemvalca vrcholí pri 6 500 ot./min na úrovni 470 kW (639 k), už od 2 500 ot./min však budete pri akcelerovaní cítiť obrovské preťaženie, z ktorého posádku chytajú mdloby. Postará sa o neho mamutích 900 Nm, ktoré má štvorliter k dispozícii.

Vidlicový osemvalec na plyn reaguje okamžite a dostatok pary má i v rýchlostiach, za ktoré by ste na bežných cestách rovno mali odovzdať vodičský preukaz. Dokáže vyvinúť rýchlosť až na úrovni 315 km/h a, čo je ešte lepšie, na stovku vás katapultuje v priebehu 3,2 sekundy. Stále hovoríme o aute, ktoré má cez dve tony. Treba dodať niečo viac?

Žlté bezpečnostné pásy sú príjemným oživením inak elegantnej kabíny
Žlté bezpečnostné pásy sú príjemným oživením inak elegantnej kabíny
Zdroj: Filip Kadlečík

Ohromné jazdné vlastnosti kombinujúce parametre superšportu a rodinného liftbacku by neboli možné nebyť pohonu všetkých kolies 4Matic+. Štvorkolka ladená Affalterbachom tu má na želanie vodiča možnosť posielať kompletne celú silu motora len na zadnú nápravu. Vtedy sa aj z dvojtonového mamuta stáva agilný predátor schopný driftami zahanbiť i papierovo lepšie pripravených konkurentov.

Spotreba tu je príjemným prekvapením. Niežeby bola nízka, v realite však viete pri rozumnom jazdnom štýle v kombinovanom režime podliezť cifru 13 litrov na 100 kilometrov jazdy. V meste treba počítať s údajom okolo 16,8 l benzínu na 100 km, na diaľnici zasa 11,6 l a vidiecka jazda vás bude stáť 10,3 l/100 km. Tankuje sa sem vysokooktánový benzín, ako možnosť je však uvedené aj spaľovanie bežnej “95-ky”. Kŕmiť však toto auto niečím, čo má menej než 98 oktánov, je ako odopierať kvalitnú stravu Usainovi Boltovi. 

V realite viete pri rozumnom jazdnom štýle spotrebou v kombinovanom režime podliezť cifru 13 litrov na 100 kilometrov.
Autor

AMG GT 63 4Matic+ vďaka svojim vlastnostiam patrí na vrchol potravinového reťazca automobilového priemyslu. Dávať šľachte čokoľvek iné, než 100-percentnú kvalitu, to by bol hriech.

Video

Diskusia