TESTY Skloňte sa pred kráľom. Test Mercedes-AMG GT 63 S: Toto je superšport v tele rodinnej limuzíny

02. Interiér 95%

Kabína GT 63 S zdieľa množstvo podobných prvkov napríklad s nami testovaným modelom CLS, vo viacerých ohľadoch sa však líši. Najzásadnejšie rozdiely pre vodiča prináša kokpit. Tu vaše ruky budú pracovať s hardcore AMG volantom s tuhým vencom odetým do alcantary. Jeho športový naturel zvýrazňuje i žltý smerový pásik v hornej časti volantu.

Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ Edition1
Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ Edition1
Zdroj: Filip Kadlečík

Multifunkčné ovládače oboch obrazoviek či tempomatu sú tu na svojom štandardnom mieste, špecifikom je prítomnosť trojice malých ovládačov, ktorými viete zásadne meniť charakter vozidla. Ľavou rukou viete vypínať stabilizačný systém a prevodovke naordinovať manuálne radenie, pravou si zasa vyberáte spomedzi viacerých jazdných režimov. Ide o excelentné a intuitívne riešenie, ktoré vďaka svojej variabilite ešte prekonáva “M-páčky” v BMW M5.

V automobile s výkonom ďaleko presahujúcim 600 konských síl je potrebné, aby ste ruky mali stále na volante. Aj preto oceňujeme, že jazdné režimy netreba prepínať na stredovom tuneli. Pravdou je, že automobil si viete detailnejšie prispôsobiť práve prostredníctvom unikátneho stredového panelu vyhradeného špeciálne pre modely AMG.

O praktickosti novinky pochybovať nemožno, so stvárnením však nie sme spokojní na 100 %. V našom prípade bol odetý do nepraktického lesklého čierneho laku, maličké displeje zasa pri bližšom pohľade neponúkajú rozlíšenie, aké by sme v Mercedese očakávali. Ide o zaujímavý, nie však úplne dotiahnutý prvok.

Inak interiéru možno čokoľvek vyčítať len ťažko. Plejáda asistenčných systémov sa tu dá ovládať priamo z volantu vďaka vynikajúcemu infotainmentu. Ak náhodou máte dosť revu motora, viete ho stíšiť na únosnú hranicu a vychutnať si zvuk prémiovej audiosústavy Burmester. Je vám teplo alebo zima? Geniálne tvarované a skvelo nastaviteľné sedadlá sú tu nielen vyhrievané, ale aj odvetrávané. To je luxus v športovom balení.

Prechod do režimu Race robí z luxusnej štvormiestnej limuzíny superšport
Prechod do režimu Race robí z luxusnej štvormiestnej limuzíny superšport
Zdroj: Filip Kadlečík

Kabína AMG GT 63 S 4Matic+ Edition1 je určite predovšetkým o prednej časti, za pozornosť však stojí aj miesto pre tretieho a štvrtého pasažiera. Majú tu dostatok priestoru na hlavu i nohy, napriek klesajúcej streche dokonca aj postavy s výškou mierne nad 180 cm. Aj vzadu sú miesta na sedenie vyhrievané. Pasažierov určite poteší aj možnosť samostatného nastavenia teploty klimatizácie, rodiny zasa batožinový priestor s objemom 456 litrov.

Stačí prepnúť obidve tieto tlačidlá a GT 63 S sa zmení na driftuchtivé monštrum
Stačí prepnúť obidve tieto tlačidlá a GT 63 S sa zmení na driftuchtivé monštrum
Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia