Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+

Testy Skloňte sa pred kráľom. Test Mercedes-AMG GT 63 S: Toto je superšport v tele rodinnej limuzíny

Celkové hodnotenie
Plusy
  • neuveriteľná univerzálnosť
  • geniálne pohonné ústrojenstvo
  • prekvapivo prijateľná spotreba
Mínusy
  • vysoká cena aj na pomery tejto kategórie
  • stredový tunel tu pôsobí nepatrične
Foto: Filip Kadlečík
Plusy
Mínusy

30.7. 17:57 Spojenie značiek Mercedes a AMG nikdy neprináša sklamanie. V tomto prípade však Stuttgart v spolupráci s Affalterbachom naozaj prekvapili. Na svet priniesli fastback, ktorý sa do očí môže pozrieť luxusným limuzínam, ale aj superšportom.

01. Exteriér 95%

Nemci prekonávajú všetky očakávania a na trh prinášajú jedno z najlepších áut sveta. Ako je to možné? V jednom balení ponúkajú brutálnu zbraň, ktorá sa sebavedomo môže pozerať do očí superšportom a popri tom zahanbiť aj luxusné limuzíny. To je Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ v špeciálnej verzii Edition1.

Predné Multibeam-LED reflektory sú aktívne a vedia svietiť diaľkovými tak, aby neosvecovali ostatných vodičov.
Predné Multibeam-LED reflektory sú aktívne a vedia svietiť diaľkovými tak, aby neosvecovali ostatných vodičov.
Zdroj: Filip Kadlečík

 Len nedávno sme na našom webe publikovali test Mercedesu-Benz G 500. Aby ste mali predstavu o mohutnej stavbe a možnostiach AMG GT 63 S, stručne ho porovnáme práve s off-roadovou ikonou. GT-čko dosahuje iba o 350 kg menšiu hmotnosť než G-čko, je pritom dlhšie a má i väčší rázvor. 

Aby toho nebolo málo, má dokonca o dva litre objemnejší batožinový priestor. Povedať však treba aj to, že má ešte výkonnejší osemvalec, vďaka ktorému je jeho maximálna rýchlosť vyššia o 105 km/h a na stovku vás katapultuje o 2,7 sekundy skôr. Poďme si nekompromisný stroj rozobrať na drobné.

Na prejav tohto vidlicového osemvalca sa konkurencia nechytá.
Autor

Už prvý pohľad na beštiu prezrádza, že s týmto autom sa na ceste neradno zahrávať. Nádherný matný lak oživený decentným sivým pásom kontrastuje s množstvom chrómovým prvkov. Zamračené Multibeam-LED aktívne diódové reflektory počas spánku spôsobujú nočné mory vodičovi, ktorému sa objavíte v spätnom zrkadle. Keď preletíte okolo, do očí mu udrie lesk 20” diskov kolies s uzučkými lúčmi a potom už iba aerodynamický spojler - súčasť špeciálnej Edition1.

Zadná časť je najimpozantnejšou časťou tohto auta. Svalnaté boky a široký postoj sú sexy
Zadná časť je najimpozantnejšou časťou tohto auta. Svalnaté boky a široký postoj sú sexy
Zdroj: Filip Kadlečík

 Prepracované koncové diódové svetlá s dynamickými smerovkami či štvoricu koncoviek výfukového potrubia si už pravdepodobne neborák ani nestihne všimnúť. Ak by GT 63 S 4Matic+ aj prehliadol, pripomenie sa mu brutálnym zvukom.

Affalterbach je známy tým, že dokáže svoje produkty z vizuálnej i zvukovej stránky vyladiť na absolútne maximum. To je podľa nás prvý aspekt, v ktorom GT-čko prekonáva napríklad konkurenta z Bavorska, BMW M5. Osemvalec AMG je brutálny, auto štartuje ako lietadlo a do výfukov prská intenzitou sopky. Tento zvukový prejav hrá ligu superšportov. Presvedčiť sa o tom koniec-koncov môžete aj sami, na priloženom videu.

Video

Diskusia