Skôr než zavezieš deti do školy, miláčik, odvez ešte tú starú chladničku na zberný dvor a na spiatočnej ceste sa zastav po štyri vrecia záhradného substrátu. Ak počúvate častejšie takého vety, asi ste vodič Caddy a vaša vedľajšia činnosť sa volá: špedičný tatko. 

Volkswagen Caddy 2.0 TDI Move.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI Move.
Zdroj: Auto Bild

Doteraz to fungovalo celkom dobre, lebo najmenšia dodávka od Volkswagenu nebola len vernou dušou, ale aj robustná a priestranná. Nie najkrajšie o nej však rozprávali cestujúci v druhom a hlavne v treťom rade. Zadná tuhá náprava bola skombinovaná s listovými pružinami, aby uniesla bez problémov aj ťažké náklady, ale mala sklony k poskakovaniu, natriasaniu, vrteniu a iným prejavom nepokoja. Od roku 1979 sa predali tri milióny vozidiel Caddy a základná konštrukcia aktuálneho modelu pochádza ešte z roku 2003, na čom nič nezmenilo ani uvedenie štvrtej generácie v roku 2015.

Až teraz je piata generácia malej dodávky postavená na modulárnej platforme MQB, ktorá tvorí základ pre celý koncern. To znamená, že má prakticky všetko, čo nájdeme vo výbave a technike Golfu 8. Aj tie populárne digitálne vecičky - digitálnu prístrojovú dosku, nový infotainment a ďalšie high-tech vychytávky.

Volkswagen Caddy 2.0 TDI Move.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI Move.
Zdroj: Auto Bild

Lenže, zadné kolesá stále visia na tuhej náprave. Reagujú však oveľa lepšie, lebo listová pružina letela preč a bola nahradená veľkou skrutkovou pružinou. K tomu pribudla ešte panhardská tyč, ktorá ľavú stranu nápravy spája s pravou stranou podlahy vozidla. Tento vynález z roku 1890 (!) zachytí nekontrolovateľný bočný posuv zadnej nápravy a enormne zlepšuje smerovú stabilitu. Nová zadná náprava je kompaktnejšia a zabezpečuje, že na ložnú plochu úžitkovej verzie Caddy Cargo sa zmestí 1,20 metra široká paleta aj naprieč.

Technické údaje: VW CADDY MOVE 2,0 TDI

Motor: naftový prepĺňaný štvorvalec, vpredu naprieč • objem: 1 968 cm3 • výkon: 90 kW (122 k) pri 2 750 – 4 400 ot./min. • max. krútiaci moment: 320 Nm pri 1 600 – 2 500 ot./min. • pohon: predné kolesá/6-st. manuálna prevodovka • d/š/v: 4 601/1 855/1 833 mm • pohotovostná hmotnosť: 1 702 kg • kufor: 1 213 – 2 556 l • zrýchlenie 0–100 km/h: 11,2 s • max. rýchlosť: 187 km/h • spotreba: 4,7 l/100 km • emisie CO2: 124 g/km • cena: neurčená

Pri prvej jazde vnímame novú nápravu veľmi pohodlne. Jazda sa podobá jazde na Golfe, len na priečnej nerovnosti neurobí tiché hup-hup, ale stále to staré bum-bum. Keď si chce špedičný tatko užiť zákrutu, sleduje Caddy jeho pokyny ochotne a poslušne. Predtým známy sklon k nedotáčavosti je už potlačený. Riadenie je presné a ide veľmi ľahko. 

Volkswagen Caddy 2.0 TDI Move.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI Move.
Zdroj: Auto Bild

Ani výborne vyladené Caddy nebude nikdy športovým autom, to je jasné. Pod kapotou máme 122 koní. Pred rokmi sme tam mali 184-koňový diesel, ale ten by sa už dnes ťažšie predával – hovoria odborníci z VW. Pre remeselníkov je tu základný diesel s výkonom 75 koní asi preto, že ho nikdy nemusí šoférovať šéf. Pre civilnú potrebu odporúčame 2,0 TDI s výkonom 102 alebo 122 koní. Diesel má nízku spotrebu, dvojitý SCR katalyzátor, ktorý sa ako na Golfe volá Twindosing. To je dôležité, lebo 95 percent Caddy sa predá v naftovej verzii. 

Volkswagen Caddy 2.0 TDI Move.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI Move.
Zdroj: Auto Bild

Okrem toho je k dispozícii 1,5-litrový benzínový motor, od roka 2021 aj na zemný plyn a na rok 2022/23 je naplánovaný plug-in hybrid. Rovnaký ako v Golfe? Nie, plug-in Caddy má prejsť na elektrinu viac ako 80 km.

Volkswagen Caddy 2.0 TDI Move.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI Move.
Zdroj: Auto Bild

Po 17 rokoch dal Volkswagen svojej najmenšej dodávke novú platformu. Auto túto šancu využilo a jazdí komfortnejšie, agilnejšie, tichšie a ušľachtilejšie. Nie úplne ako Golf, ale za to je oveľa praktickejšie.

PRVÝ DOJEM: Čo sa nám páčilo a čo nie
Vnútorným dizajnom a pohodlím vytvára dojem osobného auta. Vysoký prah dverí sťažuje nastupovanie.