Počas jesene dostala nástupcu populárna Toyota Yaris, najdôležitejší produkt značky v Európe. Len počas minulého roka sa z neho predalo asi 224-tisíc kusov. Štvrtú generáciu uviedol importér v druhej polovici apríla na slovenský trh, pričom nasledovať mala medzinárodná jazdná prezentácia. Tú zrušilo vypuknutie pandémie. Namiesto nej sme dostali šancu vozidlo preveriť v domácich podmienkach, no len v obmedzenom časovom okne. Aké sú naše dojmy z krátkeho rande?

Osobné zoznámenie sa s novinkou potvrdilo náš pocit z fotografií. Malý hatchback pôsobí vďaka výrazným blatníkom netradične svalnato, pričom LED svetlá mu zároveň dávajú moderný podpis. Jeho športový štýl v našom prípade podčiarkovali 17-palcové kolesá a dvojfarebné červeno-čierne lakovanie. Pozornému oku neunikli modré logá a nápisy Hybrid, ktoré jasne prezrádzali náturu pohonu.

Yaris štvrtej generácie hrá na dizajn viac než jeho predchodcovia.
Zdroj: Marek Pokrývka

Oproti minulosti je Yaris omnoho extravagantnejší, ale zmenili sa aj jeho proporcie. Vozidlo postavené na platforme GA-B je kratšie o 5 milimetrov. Jeho výšku automobilka skresala o 40 mm, kým v ramenách pribudlo o 50 mm. Čo to znamená v praxi? Z hľadiska priestrannosti patrí Yaris k priemeru segmentu, niektorí súperi ponúkajú vzdušnejšie pomery v kabíne. Platí to aj pre batožinový priestor so štandardným objemom 286 litrov.

V interiéri sme sa vďaka viacerým povedomým ovládačom cítili ako doma. Palubná doska nás oslovila malými poličkami na odloženie drobností, v tej centrálnej pod infotainmentom je dokonca protišmyková podložka. Vnútorné plochy tvorí zmes tvrdších i mäkších plastov. Remeselné spracovanie hodnotíme dobre, najlepší dojem v nás zanechalo čalúnenie sedadiel kombinujúce textil s kožou. To oživilo inak pomerne fádnu skladbu čierno-sivých materiálov.

Japonská značka zapracovala napríklad na odkladacích priestoroch.
Zdroj: Marek Pokrývka

Zaujímavo pôsobí prístrojový panel zložený z trojice obrazoviek. Dopĺňa ho head-up displej, ktorý zobrazuje početné informácie a premieta sa priamo na sklo. V segmente B je to rarita. Ostatnými prvkami vybavenia japonský automobil vyslovene nevytŕča, bohatou paletou komfortných i bezpečnostných prvkov však patrí medzi lídrov svojej kategórie.