Renault Austral pôsobí mohutne a elegantne, na rozdiel od predchodcu (Kadjar) má jeho dizajn šmrnc. Teraz chceme zistiť, či nové SUV dokáže presvedčiť aj svojimi vnútornými hodnotami počas prvej testovacej jazdy, na ktorú sme dostali verziu mildhybrid 160, čo je 1,3-litrový benzínový štvorvalec s malou elektrickou výpomocou, spojený s automatickou prevodovkou CVT.
Trasa smerovala z Bratislavy do Tatier a späť, takže väčšinu času sme strávili na diaľnici a potom trochu na snehu v horskej oblasti. Po Megane E-Tech prichádza aj Austral s novým infotainmentom na báze Android Automotive. Dvanásťpalcová obrazovka nainštalovaná vzpriamene v strede a plne digitálny prístrojový panel dokážu zobraziť obrovské mapy od Google. Po pripojení k svojmu účtu si môžete stiahnuť aj navigáciu Waze alebo používať TomTom. Je dosť nezvyčajné, koľko možností poskytuje obchod s aplikáciami. Navigácia funguje aj v režime offline.
Za volantom sa vodič cíti ponorený pre vysoký stredový tunel (s bezdrôtovou nabíjačkou), na ktorom je pohyblivá opierka na zápästie, ktorá uľahčuje kontakt s dotykovou obrazovkou. Na ovládnutie väčšiny funkcií nemusíte skladať ruky z multifunkčného volantu. Pod ním však vládne pákový chaos. K ovládaniu stieračov sa pripája nová voliaca páka v štýle Mercedesu a rádiový satelit typický pre Renault. Žiada si to trochu zvyku.
Výkon 158 koní je dobre prenášaný lineárnou prevodovkou bez vibrácií. CVT sa vyhýba bežným nedostatkom bezstupňových prevodoviek - teda do maximálnej možnej miery, ktorá je daná jej samotnou koncepciou. Automaticky simuluje naprogramované prevody, keď treba výkon, aby sa vyhla známemu pocitu vytáčania. Na druhej strane sme mali pocit, že dynamika je prevodovkou trochu utlmená. K dispozícii je dokonca manuálny režim, ktorý sa dá ovládať páčkami na volante, no málokedy ho chcete použiť.
Viac fotografii je v galérii
Pod 7 km/h sa motor vypína a k červenej plachtíte bez spotreby. Je to veľmi plynulé, až kým opätovne nenaštartujete. Keď presuniem nohu z brzdy na plyn, auto vygeneruje trhnutie. Riadenie je dostatočne priame – vlastne asi najpriamejšie, aké som zažil vo francúzskom SUV. To koreluje s tuhším podvozkom. Voliteľne sa zadná náprava natáča až o päť stupňov (1 500 eur), ale do tejto verzie auta nebola namontovaná. Austral poháňajú predné kolesá.
Hlučnosť vzduchu je pri rýchlosti 130 km/h citeľnejšie prítomná, čo trochu znižuje inak veľmi špičkový pocit z komfortu jazdy. Široké otváranie kufra je výhodou pri nakladaní. Ak chcete rozšíriť úložný priestor, môžete posunúť aj zadné sedadlá o 16 centimetrov (350 eur Techno Esprit Alpine). Druhý rad ponúka dostatok miesta nad hlavou a v závislosti od polohy sedadla aj dostatok miesta na nohy pre malých aj veľkých.
Páčilo sa nám vypracovanie, použitie kvalitnejších materiálov, pozornosť k detailom a snaha o výnimočnejšie dizajnové riešenia. Teda tie len do tej miery, pokiaľ sa nedostanú do sporu s ergonómiou. Až na páčkový chaos pod volantom a príliš rozsiahle menu informačno-zábavného systému je však ergonómia úplne v poriadku
Asistenčné systémy Australa fungujú spoľahlivo. Do oka mi padlo extra tlačidlo na volante so symbolom dopravnej značky. Ak sa stlačí, rýchlosť sa zníži na limitnú podľa rozpoznanej značky. Na diaľničných úsekoch možno aktivovať systém udržiavania jazdného pruhu, ktorý aktívne udržiava Austral v strede jazdného pruhu. To je dôležité pripomínať, lebo jestvuje ešte veľa systémov, ktoré jazdia od jednej čiary k druhej ako opilec za volantom.
Cena Australu sa začína na hodnote 30 400 eur za slabší mildhybrid 130, testovaný silnejší stojí od 34 400 eur a testovaná verzia výbavy Iconic Esprit Alpine sa začína na 37 600 eurách.
Celkovo sa mi páčila digitálna palubná doska, informačno-zábavný systém, hladký chod, kvalita vypracovania. Nepáčil sa mi aerodynamický hluk pri 130, trhnutie pri rozbehu a slabšia dynamika, ktorá nezodpovedala vozidlám s rovnakým výkonom.
motor a pohonný systém | Renault Austral mildhybrid 160 |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | radový štvorvalec |
Zdvihový objem | 1 333 cm3 |
Max. výkon | 116 kW / 157 k |
pri otáčkach | 5 250 - 5 500/min |
Max. krútiaci moment | 270 Nm |
pri otáčkach | 1 800 - 3 750/min |
Palivo | benzínový motor |
Pohon | predná náprava |
Prevodovka | automatická prevodovka CVT |
rozmery, hmotnosti a objemy | Renault Austral mildhybrid 160 |
---|---|
Dĺžka | 4 510 mm |
Šírka | 1 825 mm |
Výška | 1 644 mm |
Rázvor náprav | 2 667 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 539 kg |
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) | 1 614 kg |
Objem batožinového priestoru | 487 / 1 525 l |
Objem palivovej nádrže | 55 l |
jazdné výkony | Renault Austral mildhybrid 160 |
---|---|
Max. rýchlosť | 175 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,7 s |
spotreba | Renault Austral mildhybrid 160 |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 6,2 - 6,5 l/100 km |
emisie | Renault Austral mildhybrid 160 |
---|---|
Emisie CO2 | 140 - 147 g/km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | Renault Austral mildhybrid 160 |
---|---|
Základná cena modelu | od 30 400 € |
Základná cena verzie | od 34 400 € |
Cena testovaného exemplára | 37 600 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
Renault Austral mildhybrid 160 | radový štvorvalec |
Zdvihový objem | |
Renault Austral mildhybrid 160 | 1 333 cm3 |
Max. výkon | |
Renault Austral mildhybrid 160 | 116 kW / 157 k |
pri otáčkach | |
Renault Austral mildhybrid 160 | 5 250 - 5 500/min |
Max. krútiaci moment | |
Renault Austral mildhybrid 160 | 270 Nm |
pri otáčkach | |
Renault Austral mildhybrid 160 | 1 800 - 3 750/min |
Palivo | |
Renault Austral mildhybrid 160 | benzínový motor |
Pohon | |
Renault Austral mildhybrid 160 | predná náprava |
Prevodovka | |
Renault Austral mildhybrid 160 | automatická prevodovka CVT |
Dĺžka | |
---|---|
Renault Austral mildhybrid 160 | 4 510 mm |
Šírka | |
Renault Austral mildhybrid 160 | 1 825 mm |
Výška | |
Renault Austral mildhybrid 160 | 1 644 mm |
Rázvor náprav | |
Renault Austral mildhybrid 160 | 2 667 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
Renault Austral mildhybrid 160 | 1 539 kg |
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) | |
Renault Austral mildhybrid 160 | 1 614 kg |
Objem batožinového priestoru | |
Renault Austral mildhybrid 160 | 487 / 1 525 l |
Objem palivovej nádrže | |
Renault Austral mildhybrid 160 | 55 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
Renault Austral mildhybrid 160 | 175 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
Renault Austral mildhybrid 160 | 9,7 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
Renault Austral mildhybrid 160 | 6,2 - 6,5 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
Renault Austral mildhybrid 160 | 140 - 147 g/km |
Základná cena modelu | |
---|---|
Renault Austral mildhybrid 160 | od 30 400 € |
Základná cena verzie | |
Renault Austral mildhybrid 160 | od 34 400 € |
Cena testovaného exemplára | |
Renault Austral mildhybrid 160 | 37 600 € |