Keď treba, iX vie byť aj dynamické, veď newtonmetrov má na rozdávanie. Akceleruje pokojne, ale neúprosne. Elektronika navyše geniálne reguluje súhru medzi zadným a predným elektromotorom štvorkolky. Pri krútiacom momente 765 Nm a výkone 384 kW (523 k) je pohon všetkých kolies kľúčový pre správny prenos mohutnej sily na vozovku.

Napriek rešpekt budiacim parametrom sa s iX dá jazdiť veľmi jemne, výkon viete dávkovať presne a pri detailnom manévrovaní sa plazí s milimetrovou presnosťou. Pri tom všetkom rekuperuje elektrickú energiu na rôznych voliteľných úrovniach, ale aj čisto automaticky. Je fascinujúce, ako rýchlo sa dokáže tento baránok premeniť na divokú šelmu.

BMW iX xDrive50.
Zdroj: BMW

V ekologickom jazdnom režime dokáže iX jazdiť s prekvapivo priaznivou efektivitou, výnimočné nie sú ani hodnoty podliezajúce 25 kWh/100 km. Realitou by tu teda pri jazde bez špeciálnej snahy o nízku spotrebu mal byť dojazd jemne presahujúci 400 kilometrov.

Napriek mnohým pozitívam sme v modeli iX nedokázali nájsť to klasické zanietenie pre jazdu, ktoré je typické pre BMW.  Napríklad riadenie tu, v kontraste s veľkosťou vozidla, kladie až nepatrične nízky odpor. Manévrovanie s ním na úzkych okreskách preto nie je úplne presné, ako sme pri bavorských produktoch zvyknutí. Celkovo možno o iX povedať, že ide o suverénne a komfortné vozidlo prvej ligy, ktoré vďaka batérii s využiteľnou kapacitou 105,2 kWh ponúka seriózny dojazd aj v realite.